کشف نوعی پروتئین ناشناخته در RNA

سینا پرس : پژوهشگران و دانشمندان ایتالیائی اعلام کردند که اطلاعات و کشفیات جدیدی در مورد ویژگی ها و توانائی های بدن انسان کشف کردند  که در ساختار ناشناخته نوعی پروتئین پنهان است . این پژوهشگران احتمال می دهند این پروتئین در آر ان ای یا ribonucleic acids (RNA) مستتر باشد .

آر ان ای به عنوان یکی از اجزای نزدیک و هم خانواده دی ان ای شناخته شده و دارای ساختاری بسیار انعطاف پذیر است که می تواند با ترتیب های مختلفی نمایان شود .

پژوهشگران در این مطالعات دریافتند که احتمالا برآمدگی موجود در آر ان ای می تواند تغییر عملکرد داده و پروتئین متراکمی تولید کند . آر ان ای یا اسید ریبو نوکلئیک گونه ای از مولکول های درشت اصلی هستند که وجود آن ها برای ادامه هر گونه حیات لازم است . ساختار آر ان ای بسیار شبیه به ساختار دی ان ای است و از اجزای سازنده نوکلئوتید ها تشکیل می شوند .

این پژوهش ها که توسط کریستین میشلتی Cristian Micheletti و مارکو دی استفانو Marco Di Stefano از دانشکده بین المللی مطالعات و آزمایش های پیشرفته International School for Advanced Studies Trieste (SISSA) انجام شده بود ، روز دوشنبه در آخرین شماره مجله آکادمی علوم طبیعی آمریکا National Academy of Science in the United States (Pnas) منتشر شده است .

گفتنی است در این پروژه ، هنری اورلند Henri Orland از  کمیسریای انرژی اتمی . انرژی های جایگزین در فرانسه French Commissariat for Atomic Energy and Energy Alternatives (CEA) با این پژوهشگران ایتالیائی ، همکاری داشته است .