اولین جشن دانش آموختگی پژوهشگاه شیمی ایران برگزار شد

به گزارش ایرنا، اولین مراسم دانش آموختگی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با حضور 300 دانش آموخته از چهار پژوهشکده ˈتوسعه فرآیندهای شیمیاییˈ، ˈ فناوری های پاکˈ، ˈ فناوری های نوینˈ و ˈ مهندسی نفتˈ، رییس و معاونان و پیشکسوتان این مرکز پژوهشی برپا شد.

بنیانگذار و موسس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در این مراسم گفت: نیت من برای راه اندازی این پژوهشگاه به حدود نیم قرن قبل برمی گردد و بارها با خدا پیمان بسته بودم و از او خواسته بودم که این توفیق را به من عطا کند تا بتوانم چهارمین پژوهشگاه تخصصی بزرگ شیمی در دنیا را در کشورم تاسیس کنم.

دکتر ˈسید محمد بلورچیانˈ افزود: اولین پژوهشگاه مطرح شیمی دنیا ˈماکس پلانکˈ آلمان بود که قبل از جنگ جهانی اول تاسیس شد، دومین آن قبل از جنگ جهانی دوم در مرکز تحقیقات ملی فرانسه cnrs و سومین آن در دره سیلیکون Silicon Valley آمریکا راه اندازی شد و همیشه آرزو داشتم که چهارمین مرکز پژوهشی شیمی در ایران تاسیس شود که خوشبختانه حدود 25 سال قبل، آین آرزو محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: در طول این 25 سال، به جز برای خواست خدا کار نکردم و در شرایطی که هیچ پشتوانه ای نداشتم در همه مراحل از پیشنهاد تا راه اندازی کامل پژوهشگاه فقط از خداوند کمک خواستم.

بلورچیان از همکاری هیات علمی پژوهشگاه در ایجاد این مرکز پژوهشی تشکر کرد و گفت: طی این سالها حتی یک عضو هیات علمی از دانشگاه های کشور نگرفتیم و هیچیک از منسوبین خود را به این مرکز راه ندادم و همه اعضای هیات علمی فعلی را از میان بهترین دانشجویان و دانش آموختگان کشور برگزیدیم.

وی با بیان اینکه امروز دیگر وسعت خاک، جمعیت یا معادن طلا و الماس ثروت های واقعی یک ملت نیستند، ادامه داد: الان علم است که ثروت می آفریند و کل سیاست کشورها بر مبنای پیشرفت علمی آنها تعیین می شود و هر کشوری که بیشترین پیشرفت علمی را داشته باشد دست برتر را دارد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه شیمی تاکید کرد: اگر دست به دست هم دهیم و مغزهایی که در دنیا داریم را جذب کنیم حتی از آمریکا هم پیشی خواهیم گرفت زیرا یکی از دلایل پیشرفت آمریکا، جذب مغزهای متفکر از سراسر دنیا و استفاده از آنها بوده است.

وی تصریح کرد: اگر کشورمان به لحاظ علمی پیشرفت کند فردی مانند اوباما نمی تواند ما را تهدید به تحریم کند و اینگونه رفتارهای آمریکا با دیگر کشورها به پشتوانه دانش و فناوری موجود در این کشور بروز می یابد.

جشن دانش آموختگی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با اعطای لوح یادبود به دکتر ˈسید محمد بلورچیانˈ، ˈعلی برزگرˈ کارشناس روابط عمومی، ˈابراهیم طاهریˈ نیک اندیش و حامی مادی پژوهشگاه و همچنین چند دانشجوی برگزیده این مرکز پژوهشی به پایان رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا