اعطای پژوهانه، سرمایه‌ای برای توسعه سیستم های ناوبری

سینا پرس: سازمان فضایی بریتانیا اعلام کرد که انجمن استراتژی فناوری بریتانیا قصد دارد مطالعات در زمینه سیستم‌های ناوبری جهانی را گسترش دهد. انجمن استراتژی فناوری بریتانیا که اخیرا نام خود را به «نوآوری بریتانیا» (Innovate UK) تغییر داده است، در تلاش است تا بتواند عامل بروز فناوری‌های جدیدی در حوزه سیستم های ماهواره ای ناوبری شود تا آنجا که 1.5 میلیون دلار در حمایت از انجام مطالعات امکان سنجی برای فناوری های گیرنده جدید برای سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی اروپا (GNSS) اعطا می‌کند. در واقع GNSS سیستم‌هایی هستند که به گیرنده های کوچک اجازه می‌دهند تا موقعیت خود را (طول، عرض و ارتفاع جغرافیایی) با خطای چند متری مشخص کنند. این قابلیت از طریق انتقال امواج رادیویی بین دستگاه و ماهواره صورت می‌گیرد. 

شرکت‌های تجاری می‌توانند برای پروژه‌هایی که آژانس برای بازه زمانی سه الی شش ماهه در نظر گرفته است، مبلغی بین 150 تا 300 هزار دلار از این کمک مالی را کسب کنند. 

رقابت بر سر این مقدار پژوهانه، از روز 19 ژانویه آغاز خواهد شد و بدین منظور جلسه توجیهی در روز 21 ژانویه برگزار خواهد شد. آژانس فضایی بریتانیا امیدوار است این برنامه دقت، کارآیی، دسترسی و استحکام سیستم‌های ناوبری مبتنی بر فضا را افزایش دهد. 

سیستم ناوبری اتحادیه اروپا گالیله (Galileo) نام دارد که انتظار می‌رود در بین سال‌های 2018 تا 2020 به توانایی کامل امنیتی برسد و تا به امروز بریتانیا با مشارکت آژانس فضایی اروپا و کمسیون سرمایه گذاری اروپا، بیش از 75 میلیون دلار در سیستم GNSS سرمایه گذاری کرده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا