ژن های سیستم ایمنی مردان و زنان متفاوت است

متخصصان دانشگاه نیو استنفورد به تازگی تحقیقات ویژه ای را در زمینه ساختار ایمنی بدن انجام داده اند. این محققان در تحقیقات خود در زمینه سیستم ایمنی انسان ها دریافته اند که تغییرات ژنتیکی می تواند منجر به تغییر در روند فراخوانی این سیستم شود. در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که ساختار فراخوانی سیست ایمنی بدن در زنان و مردان متفاوت است و دلیل این امر نیز در وضعیت ژن های مسئول این کار نهفته است.

به این ترتیب می توان درک کرد که چگونه بیماری های وابسته به سیستم ایمنی بدن، همانند آرتروز روماتوئیدی در بانوان بیشتر از آقایان به چشم می خورد. ژن های مسئول سیستم ایمنی بدن به چند دسته عملکرد تبدیل می شوند؛ دسته نخست به صورت همیشگی در بدن انسان ها فعال هستند که البته همان ژن ممکن است در بدن انسان دیگری کاملا غیر فعال و خاموش باشد. نوع دیگر نیز ژن هایی هستند که به صورت پیش فرض در بدن فرد خاموش هستند. در دسته نهایی نیز ژن هایی قرار می گیرند که بسته به نیاز بدن و شرایط، می توانند روشن و خاموش شوند که البته این ژن ها در اقلیت قرار دارند.

حال این تحقیقات نشان داده است که نحوه روشن و خاموش شدن این ژن ها در افراد مختلف به صورت متفاوتی انجام می شود و همین امر موجب تغییر ساختار سیستم ایمنی بدن در پاسخگویی به بیماری ها و خطرات خاص، در افراد مختلف است. در این تحقیقات با انجام نمونه گیری خون از 12 کاندیدای سالم، میزان روشن یا خاموش بودن ژن های مسئول سیستم ایمنی بدن در این افراد مورد تحلیل قرار گرفت.

نتایج این تحلیل نشان می داد که این ژن ها بسته به بدن انسانی که میزبان آنها است، عملکردی متفاوت را ارائه می کنند و نمی توان ساختار ژنتیکی مشابه در زمینه سیستم ایمنی بدن را برای تمامی انسان ها متصور شد. ان امر به صورت کاملا عجیبی می تواند موجب شود که ساختار رسیدگی به درمان از طریق سیستم ایمنی بدن با تغییر دیدگاه روبرو شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا