عینک جدید گوگل برای کارمندان

عینک گوگل از جمله محصولات این کمپانی موفق است که از زمان عرضه، حواشی و موافقان و مخالفان بسیاری داشته است. از ابتدای سال جاری میلادی درباره این گجت دیگر نوعی سکوت خبری برقرار شده بود و مسئولان گوگل می گفتند به دنبال راه های جدیدی برای خدمات رسانی به علاقمندان چشم افزار تولیدی خود هستند. روز گذشته CNET گزارش داد برنامه جدید گوگل در این زمینه مربوط به ادارات و محیط های کاری خواهد بود.

طبق اخباری که وال استریت ژورنال اخیرا فاش کرده، گوگل به طور محدود نسخه جدیدی از عینک خود را در اختیار چند کمپانی گذاشته. این چشم افزار خصوصا برای محیط های کاری چون درمانگاه ها، کارخانه ها و موسسات حوزه انرژی ساخته شده است. 

طبق این گزارش، ابزار جدید از عینک قبلی ظاهر متفاوتی دارد و 1500 دلار قیمت گذاری شده است. عینک آتی گوگل به جای فریم توکار، دارای یک لولا خواهد بود که قابل اتصال به یک عینک دیگر است. نسخه کاری Google Glass همچنین مجهز به یک بسته باتری و پریسم (لنز ) بلندترخواهد بود. این پریسم جدید موجب می شود صاحب عینک تصاویر و عکس های دیجیتال را بالاتراز حالت دید عادی ببیند. براساس آخرین اطلاعات ارائه شده گوگل در آینده نزدیک که احتمالا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی خواهد بود، نسل دوم گوگل گلس را روانه بازار خواهد کرد. قابل ذکر است مسئولان گوگل هنوز هیچ تایید یا تکذیبی درباره این اخبار منتشر نکرده اند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری سی نت،پروژه گوگل گلس نخستین بار در سال 2012 توسط سرگئی برین، یکی از دوبنیانگذار و صاحب گوگل پایه گذاری شد و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت و فروش خوبی کرد. ولی بعدتر به علت مباحثی که درباره سوءاستفاده برخی از آن و خدشه دار کردن حریم خصوصی افراد درگرفت، به مشکل برخورد. عده ای هم معتقدند این یک ابزار صرفا تفننی برای علاقه مندان وسایل دیجیتال است و کاربرد خاصی ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا