کشتی اقیانوس پیما نوروز 94 به ناوگان دریایی ملحق می‌شود

به گزارش مهر، زمان به آب اندازی کشتی اقیانوس پیما از زبان هریک از مسئولان به گونه ای متفاوت بیان می شود. از این رو در پی یافتن زمان واقعی به آب اندازی کاوشگر خلیج فارس به سراغ مسولان مرتبط با این موضوع رفتیم تا اززمان نهایی به آب اندازی کشتی مطلع شویم.

البته بعد از اینکه به آب اندازی کشتی اقیانوس پیما بعد از چندین بار به دلایل عدم هماهنگی وزرا، سفرهای استانی و مواردی از این دست به تعویق افتاد. آخرین بار زمان افتتاح این پروژه دهه فجر اعلام شد.

جدیدترین اظهار نظر مسئولان

وحید چگینی – رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به خبرنگار مهر گفت: تا کنون ساخت کشتی اقیانوس پیما پیشرفت 87درصدی داشته و کاملا آماده به آب اندازی است.

زمان به آب اندازی کشتی در نوروز 94

وی در ادامه افزود: بعد از نوروز 1394 زمانی است که کشتی آماده حرکت به سمت دریاست و مراسم بازدید از این کشتی با حضور وزرا نیز در همین زمان صورت می گیرد، البته این زمانی است که کشتی مرحله به آب اندازی را گذرانده است.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی افزود: به آب اندازی کاوشگر خلیج فارس در دهه فجر هم هیچ مشکلی نداشت و آماده به آب اندازی بود، ولی مسئولان ترجیح دادند که حرکت کشتی را شاهد باشند. البته اگر فقط بحث به آب اندازی بود امکان رفتن مسئولان به روی عرشه وجود نداشت از این رو آنها خواستار حرکت کشتی در دریا بودند.

وی اظهار داشت: جهت اطمینان از عدم وجود مشکلات کشتی اقیانوس پیما سه روز به آب انداخته شد تا آماده تست های بندری شود. در این سه روز مشخص شد که کشتی مشکلی ندارد.

چگینی خاطرنشان کرد: بازدید مسئولان زمانی رخ می دهد که کشتی در حال حرکت به سمت خارج از بندر باشد.

وی با بیان اینکه تنها در دو زمان کشتی باید به آب انداخته شود، افزود: آقایان تصمیم گرفتند زمانیکه کشتی اقیانوس پیما آماده الحاق به ناوگان باشد از این کشتی بازدید کنند که این مرحله، مرحله بهره برداری نهایی است.

همه اینها در حالی است که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دلیل تعویق به آب اندازی کشتی اقیانوس پیما را آماده نبودن کشتی بیان می کند. سورنا ستاری، در این خصوص می گوید: کشتی اقیانوس پیما به دلیل اینکه هنوز آماده نبوده تا کنون به آب انداخته نشده و ما نمی خواستیم کار نمایشی انجام دهیم.

به گزارش مهر، تحقیقات کشتی اقیانوس پیما در فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، ژئوفیزیک، هواشناسی و نقشه برداری دریا است و با امکانات آن می توان تا عمق 3000 متری دریا نمونه برداری کرد که بر این اساس، کشف میادین نفتی و پیگیری پژوهش های تاریخی و باستان شناسی به وسیله آن ممکن می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا