ساخت تراشه‌‌ای که در زمان خاموشی رایانه هم اطلاعات را ذخیره می‌کند

دو شرکت اینتل و میکرون نسل جدیدی از حافظه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات تولید کرده‌اند و می‌گویند این تراشه‌ها انقلابی در دنیای رایانه و خدمات و برنامه‌های مرتبط ایجاد می‌کند.به گزارش ایتنا ، این دو شرکت امریکایی می‌گویند این تراشه‌ها با استفاده از فناوری 3D XPoint تولید شده‌اند و اهمیت ساخت آنها مشابه با ساخت و معرفی اولین نسل از حافظه‌های فلاش در سال ۱۹۸۹ است.

این تراشه‌ها که از نسل تراشه‌های غیرفرار هستند دسترسی سریع به حجم زیادی از اطلاعات را ممکن کرده و ابداع برنامه‌های جدیدی را ممکن می‌کنند.
غیرفرار بودن این حافظه‌ها بدان معناست که ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی آنها حتی در صورت خاموش بودن رایانه و گوشی هم ممکن است.

اینتل و میکرون می‌گویند استفاده گسترده از گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند ساخت حافظه‌هایی که ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی آنها را حتی در صورت خاموشی دستگاه ممکن کند، ضروری نموده است. 

بسیاری از سیستم‌های هوشمند برای کنترل خودروها، لوازم خانگی و … به کار می‌روند و باید به گونه‌ای طراحی شوند که حجم انبوه اطلاعات به سرعت بر روی آنها قابل ذخیره‌سازی باشد و بتوان انها با سرعت بالایی تجزیه و تحلیل کرد.
این تراشه‌ها تا هزار برابر سریع‌تر از تراشه‌های NAND هستند . تراشه‌های NAND هم از جمله تراشه‌های غیر فرار هستند که مدت‌هاست در رایانه‌ها مورد استفاده بوده‌اند. 

با استفاده از تراشه‌های جدید سرعت نقل و انتقالات مالی در سایت‌های بانکی و تجارت الکترونیک افزایش می‌یابد، محققان بهداشت الکترونیک با سرعت بسیار بالاتری می‌توانند داده‌ها را به طور آنی و لحظه‌ای تجزیه و تحلیل کنند و الگوهای مربوط به بیماری‌ها را مورد بررسی قرار دهند.
با استفاده از این تراشه‌ها صنعت بازی‌های ویدئویی، پخش ویدئوهای آنلاین و حتی کیفیت شبکه‌های اجتماعی هم متحول خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا