کودکی دوره طلایی درمان لک و پیس با لیزر

دکتر بهروز باریک بین روز چهارشنبه در گفت و گو با علمی ایرنا با بیان اینکه هنگامی که وسعت درگیری این بیماری کم باشد، استفاده از لیزر اگزایمر برای درمان آن منطقی است،افزود: برای جلوگیری از تاثیر بر پوست سالم و نیز قسمت هایی از پوست که رنگ دانه ندارد، توصیه می شود از این ابزار پیشرفته برای درمان بیماری استفاده شود.

وی اظهار کرد: بهره گیری از لیزر اگزایمر نتایج درمانی بسیار مناسبی در بیماری لک و پیس به خصوص در صورت خواهد داشت.

باریک بین، استفاده از دارو و نوردرمانی را از جلمه شیوه درمانی اصلی لک و پیس اعلام کرد و گفت: بیمارانی که هزینه درمان برایشان مهم است احتمالا روش نوردرمانی را ترجیح می دهند.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه در برخی از مراکز درمانی، کابین ها و یا دستگاه های خاصی وجود دارد که امکان تابیدن اشعه ماورای بنفش برروی نواحی درگیر این بیماری را فراهم می کند اظهار کرد: براثر این کار سلول های رنگدانه پوست تحریک و زمینه بهبود فرد نیز فراهم می شود.

** کودکی بهترین سنین برای رفع لک و پیس 

وی با اشاره به اینکه در سنین پایین تر روش های درمانی لک و پیس پاسخ بهتری می دهند افزود: کودکی بهترین سن برای رفع این بیماری است و توصیه می شود در این دوره اقدام به درمان بیماری لک و پیس شود.

قائم مقام مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی، ایجاد مشکلات روحی، کاهش مراودات اجتماعی و افت تحصیلی را از جمله مشکلات بیماران نسل جوان مبتلا به این بیماری اعلام کرد و گفت: هرچه افراد زودتر مداوا شوند از عوارض این بیماری در امان خواهند بود.

لیزر دارای کاربردهای فراوانی در حوزه پزشکی و صنعت دارد و پزشکان با بهره گیری از این ابزار پیشرفته در صدد هستند که خدمات بهتری به برخی از بیماران ارایه دهند.

در بین بیماری های متعدد پوست و مو، لک و پیس نوعی بیماری پوستی است که به رغم بی خطر بودن، بخشی از مردم جهان درگیر آن هستند. مشخصه خاص این بیماری، لک های بزرگ و کوچک سفید رنگی است که در تقاط مختلف پوست بدن و حتی دهان به وجود می آید و ظاهر پوست را ناخوشایند می کند.هر چند در بروز این بیماری رنگدانه های پوست هدف حمله عوامل گوناگون و در بعضی موارد ناشناخته ای قرار می گیرند اما برخی از پزشکان در اولین قدم در مورد علل مختلف بروز لک و پیس به عامل ژنتیک اشاره می کنند.

آنها معتقد هستند که اگر پدر و مادری مبتلا باشند، شانس ابتلای فرزند آنها نیز افزایش پیدا می کند. البته نباید نقش بیماری هایی مانند هیپرتیروئیدیسم (پر کاری تیروئید) و بعضی از کم خونی ها را در ایجاد این بیماری نادیده گرفت.

محققان کشور تاکنون بیش از ۴۰ دستگاه لیزر پزشکی و صنعتی در کشور تولید کرده اند که نسبت به تولیدات مشابه خارجی از کیفیت مطلوب تر برخوردار بوده و با قیمت پایین تر نیز عرضه می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا