سفرهای هوایی پاک و ارزان با هواپیماهای برقی

اتحادیه اروپا قصد دارد از سال 2017، خطوط هوایی که نقش مهمی در انتشار کربن ایفا می‌کنند را مشمول جریمه‌های سنگین کند؛ از این رو، شرکت‌های بزرگ هواپیماسازی درحال طراحی هواپیماهای برقی پاک و دوستدار محیط زیست هستند که درعین حال به کاهش هزینه‌ها نیز کمک می‌کنند.

مهندسان ناسا در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ درحال طراحی هواپیمای برقی کوچک Cessna 402 با ظرفیت 9 مسافر هستند که برای مسافت‌های کوتاه قابل استفاده است.

این هواپیما یادآور نسل قدیمی هواپیماهایی است که پس از جنگ جهانی دوم ساخته شدند. ردیفی از موتورهای برقی در دو لبه بال هواپیما، نیروی مورد نیاز برای پرواز را تأمین می‌کند. استفاده از موتورهای متعدد بر روی بال هواپیما، نیروی محرکه قویتری در اختیار هواپیما قرار می‌دهد.

مهندسان بدنبال کوچکتر کردن و افزایش کارآمدی ایرودینامیکی بال هواپیما هستند؛ به همین منظور، بال‌ها و موتورهای هواپیمای کوچک 4 نفره Tecnam P2006T را با نمونه طراحی شده برای هواپیمای Cessna 402 تعویض کردند.

درحال حاضر، بال مجهز به ردیفی از موتورهای برقی بر روی یک کامیون نصب شده و محققان درحال بررسی عملکرد آن هستند. ناسا امیدوار است که هواپیمای برقی کوچک مجهز به این بال تا 18 ماه آینده آماده انجام پرواز آزمایشی شود.

هواپیمای دو سرنشین E-Fan نیز که به تازگی پرواز آزمایشی موفقی را انجام داده است، تلاش شرکت اروپایی ایرباس برای کاهش انتشار کربن است. در این هواپیمای کوچک از باتری‌های لیتیوم- یون برای نیرودهی دو موتور برقی استفاده می‌شود.

ایرباس قصد دارد دو مدل از این هواپیمای برقی کوچک شامل E-Fan  2.0 برای دوره‌های آموزش خلبانان و E-Fan4.0 مخصوص چهار سرنشین را طراحی کند.  

منبع                           

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا