کد خبر : 1231 دوشنبه 13 بهمن 1393 - 12:29:37
گزارش-ویدئوئی-تصویر-برداری-از-زمین-با-دوربین-مادون-قرمز-

گزارش ویدئوئی تصویر برداری از زمین با دوربین مادون قرمز

سیناپرس: یک پژوهشگر دانشگاه ویکتوریا با استفاده از تصاویر ماهواره ای مادون قرمز ، موفق به ساخت ویدئوئی دقیق از روند تولید و انتشار گرما در سطح کره زمین شد .

سینا پرس : به تازگی تصاویر جدید از کره زمین که با دوربین های ویژه مجهز به تصویر برداری از امواج مادون قرمز تهیه شده اند منتشر شده است . این تصاویر توسط دو ماهواره GOES 13 و GOES 15 ضبط شده اند . در این تصاویر ، حرارت ناشی از فعالیت های صنعتی که از سطح زمین منتشر می شود با اتمسفر مخلوط شده و در سطح جو حرکت می کند .

جیمز تایویت دارک James Tyrwhitt-Drake پژوهشگر و دانش آموخته دانشگاه ویکتوریا با مطالعه دقیق و ریز بینانه این تصاویر ، ویدئو فوق را تهیه کرده است . این ویدئو نشان دهنده حرارت تولید شده در سطح زمین در فاصله زمانی سی ام  نوامبر سال 2014 تا بیست و ششم ژانویه سال 2015 میلادی (  برابر با نهم آذر تا ششم بهمن ماه سال جاری خورشیدی ) است .

لازم به ذکر است که این پژوهشگر مشهور ، پیش از انتشار این ویدئو ، موفق به انتشار ویدئوئی شده بود که به عنوان بهترین ویدئوی ساخته شده از تصاویر ماهواره ای ، نام گرفته بود . وی این ویدئو را بر اساس اطلاعات ماهواره هواشناسی روسیه با نام Elektro-L ساخته بود .

کلید واژه ها: مادون قرمز - ماهواره - زمین -