دیابت نوع دو قابل پیشگری است

سینا پرس : پژوهشگران و پزشکان اتریشی در مطالعات جدید خود دریافتند که دیابت نوع 2 یک بیماری قابل پیشگیری است و در صورتی که بیماری در مراحل اولیه شناسائی شده و اقدامات درمانی مناسب در قبال آن صورت گیرد ، تا 60 درصد مواقع قابل پیشگیری است . این موضوع بستگی مستقیم به جدی گرفتن علائم این بیماری و مداوای مناسب آن دارد .

توماس استولینگ Thomas Stulnig مدیر ارشد بیمارستان وین در این ارتباط اعلام کرد : آمارهای ما نشان می دهد که  در کشور اتریش در حدود هشت درصد از مردم به بیماری دیابت مبتلا هستند ولی متاسفانه تنها دو سوم این افراد از بیماری خود آگاهی داشته و به درمان آن می پردازند .

وی در ادامه افزود : تشخیص دیر هنگام این بیماری سبب افزایش هزینه های درمان شده و همینطور روند درمانی این بیماری پس از تشخیص دیر هنگام در بیست درصد موارد منجر به آسیب دیدگی بدن بیمار خواهد شد .

به اعتقاد کارشناسان بیماری دیابت نوع دو یک بیماری با روند رشد بسیار کم سرعت و آهسته است و در 60 درصد موارد ، این بیماری با انجام تغییرات عمده ای در نوع و سبک زندگی ، قابل پیشگیری است .

از جمله علائم هشدار دهنده این بیماری می توان به انباشته شدن چربی در منطقه شکم علی رغم داشتن حداقل دو ساعت و نیم ورزش و تمرین در طول هفته ، بالا رفتن میزان قند خون ، بالا رفتن فشار خون و بالا رفتن چربی خون اشاره کرد .

از سوی دیگر کورت ویدهالم Kurt Widhalm مدیر موسسه علمی پزشکی تغذیه اتریش (OeAIE) در ارتباط با این بیماری اعلام کرد : مهمترین نکته برای مقابله با این بیماری ، کاهش پنج درصد از وزن بدن ، کاهش میزان استفاده از پربی در غذاها به میزان سی درصد و همچنین استفاده حداقلی از چربی های اشباع شده و بالا بردن میزان مصرف فیبر در برنامه غذائی روزانه به میزان حداقل 15 گرم در روز به همراه داشتن تمرینات ورزشی منظم به میزان دست کم چهار ساعت در هفته است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا