موفقیت 70 درصدی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر مهدی کشمیری با بیان اینکه شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان نقش مهمی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در هر كشوری ایفا می‌كنند، اظهار کرد: این شرکت‌ها به عنوان موتور محركه توسعه اقتصادی کشورها محسوب می‌شوند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با پویایی و انعطاف‌پذیری بالا، ظرفیت مناسبی برای روبه‌رو شدن با شرایط تحریم را دارا هستند و در واقع یکی از موثرترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی بشمار می‌آیند.
کشمیری با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور است، اضافه کرد: این شهرک فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 به طور جدی و با هدف حمایت و هدایت شركت‌ها و موسسات دانش‌بنیان آغاز كرده است.
وی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را حلقه‌ی واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه دانست و گفت: این نهاد در سطحی كلان‌تر به ایجاد همكاری و نزدیكی بیشتر جامعه علمی و صنعتی و رونق اقتصادی می‌پردازد.
رییس این مرکز علم و فناوری با اشاره به  370 شرکت و موسسه دانش‌بنیان که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند، اظهار کرد: شکل‌گیری 45 واحد صنعتی مبتنی بر فناوری‌های این شرکت‌های مستقر، اشتغال جمع کثیری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و بسیاری از ارزش‌آفرینی‌های دیگر، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را به یک سازمان پیشرو و موثر در توسعه استان تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از نقاط کانونی عزم جدی برای ایجاد و شکل‌گیری منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان دارد.
کشمیری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 5 هزار نیروی انسانی متخصص و نوآور در شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در خارج از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کمتر از 10 درصد احتمال این وجود دارد كه یك فارغ‌التحصیل تبدیل به یك فعال اقتصادی موفق شود اما این نرخ موفقیت در شهرک بیش از 70 درصد است.
وی افزود: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، هر فارغ‌التحصیل فن‌آفرین بطور متوسط می‌تواند برای ۱۰ تا ۱۵ نفر شغل ایجاد كند.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: هزینه ایجاد هر شغل در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حداکثر چهل میلیون تومان است که در مقایسه با آمارهای رسمی کشور کمتر از یک سوم هزینه ایجاد اشتغال معمول است.
وی در ادامه اخذ جایزه سال 2010 بانک توسعه اسلامی در حوزه علوم و تکنولوژی و حمایت مالی بانک جهانی در توسعه مراکز رشد فناوری، استقرار مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، تحت نظر یونسکو (IRIS) در شهرک، کسب جایزه انجمن آسیایی پارک‌های علمی (ASPA Award) توسط 8 شرکت و موسسه دانش‌بنیان شهرک طی سال‌های 2006 تا 2014 میلادی، عضویت در هیات مدیره انجمن پارک‌های علمی آسیا  (ASPA)از جمله دستاوردهای شهرک در حوزه روابط بین‌الملل دانست. 
کشمیری به سرمایه‌گذاری 2هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در اراضی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد و یادآور شد: تجاری‌سازی بیش از 700 دانش فنی تولید شده توسط شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، برگزاری 10 دوره جشنواره شیخ بهایی در کارآفرینی و فن‌آفرینی و برنامه‌ریزی برگزاری دوره یازدهم این جشنواره و نخستین المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی در اردیبهشت‌ماه سال آینده از جمله دیگر دستاوردهای این شهرک بوده است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا