حمله به پهبادهای مزاحم مجاز اعلام شد

هفته پیش بود که یک رخداد بسیار عجیب و غریب در ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوست و تعداد زیادی از خودروها در یک حادثه تصادف زنجیره ای در آتش سوختند. البته موضوع عجیب به تصادف بازنمی گشت بلکه مشکل اصلی زمانی شکل گرفت که نیروهای امدادی نتوانستند از طریق آسمان به یاری حادثه دیدگان بروند. علت این امر پرواز یک پهباد در منطقه بود که در صورت برخورد بالگردهای امدادی با آن ممکن بود شاهد صانحه دیگری باشیم. در همین راستا نیز تیم امداد با ارائه گزارش در این زمینه خواستار برخورد با استفاده از پهبادها در شرایط این چنینی شدند.

بر همین اساس نیز ایالت کالیفرنیا در این کشور برای مبارزه با پدیده استفاده نادرست از پهبادها پیشگام شده و به وضع یک قانون بر علیه این اقدام دست زد. در این قانون که با نام قانون 168 سنا به ثبت رسیده است، اجازه حمله به پهبادهایی که در مسیر امداد رسانی قرار داشته باشند صادر شده است.

در متن این قانون آمده است که می توان هرگونه وسیله پرنده ای که در مسیر ارائه خدمات امدادی شامل امداد رسانی در شرایط اضطراری، فعالیت های آتش نشانی، خدمات اورژانس هوایی و فرایند جستجو برای قربانیان سوانح قرار داشته باشد را مورد حمله قرار داد و این امر برای فرد مهاجم هیچ بار قانونی در بر نخواهد داشت.

شایان ذکر است که پیش از این نیز یک آتش سوزی به علت حضور پهبادها در محیط به یک بحران تبدیل شده بود. در این رخداد حضور پهبادها موجب شده بود که نیروهای آتش نشانی نتوانند به موقع با کمک تجهیزات پروازی خود به مهار آتش بپردازند. این قانون می تواند بسیار مفید باشد و پیش بینی می شود که سایر ایالت های این کشور و حتی بسیاری از کشورهای دیگر نیز به زودی به وضع قوانینی از این نوع دست بزنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا