میگرن زنان را هدف قرار می دهد

میگرن به عنوان یکی از بیست بیماری ناتوان کننده در سطح جهانی شناخته شده و آمارهای پزشکی نشان می دهد که تنها در ایالات متحده آمریکا  36 میلون نفر به این بیماری دچار هستند و تقریبا تعداد زنانی که به این بیماری مبتلا هستند سه برابر از مردان بیشتر است.

سارا برنینستال (Sarah Brennenstuhl) و ایسم فالر  تامسون (Esme Fuller-Thomson) از جمله محققان کانادایی هستند و در این پروژه پژوهشی به تحقیق و بررسی علل ایجاد این بیماری پرداختند . یافته های آنها نشان می دهد که در قرار گرفتن معرض خشونت خانگی و بی حرمتی پدر و مادر در دوران کودکی، خطر ابتلا به میگرن را افزایش می دهد.

پژوهش های دیگری در این رابطه در گذشته انجام شده و توسط Suat Kucukgoncu در آوریل سال 2014 (فروردین 1393) در مجله تحقیقات (Journal of Psychosomatic Research) به چاپ رسیده بود. این پژوهش نشان می دهد که در بیماران مبتلا به میگرن ، میزان بالاتری از سوء استفاده احساسی فرد در دوران کودکی دیده می شود که این بیماران معمولا به سردردهای نوع تنشی به طور منظم دچار می شوند. در حقیقت سوء استفاده های فیزیکی در کودکی با افزایش طول مدت و مزمن شدن سردرد در اینگونه بیماران ارتباط مستقیم دارد.

علاوه بر این مطالعات دیگری نیز در گذشته در سال 2012 انجام شده که توسط داون بوس (Dawn Buse) در شماره نوامبر 2012 مجله نورولوژی (Journal of Neurology) به چاپ رسیده بود. این مطالعات نیز  نشان می داد ، ارتباطی بین اختلال استرس پس از ضربه و میگرن وجود دارد.

در خاتمه یادآور می شویم که این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله سر درد (Headache) منتشر شده و قابل دسترس است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا