بیماران استفاده از درمانهای جایگزین را از پزشکان پنهان می کنند

 ارتباط صحیح و در جریان روند درمانی قرار دادن پزشک جهت تجویز، بهترین راه درمان است.  به خصوص اینکه اغلب دردهایی همانند درد کمر ، آرتروز , درد های عضلانی و سر درد  در صورت دریافت درمانی مناسب به راحتی قابل تسکین و بهبود هستند.

به گفته دکتر چارلز الدر، مطالعات اخیر نشان می دهد درصد بالایی از بیمارانی که از دردهای مزمن ذکر شده رنج می برند به پزشکان معالج خود در مورد استفاده از روش ها و داروهای جایگزین چیزی نمی گویند. به اعتقاد محققان بیماران تصور می کنند که بیان استفاده از چنین درمان هایی از نظر افراد چندان مهم نبوده  یا پزشک معالج نظر مثبتی جهت استفاده بیمار خود از این شیوه های درمانی ندارد.اما نکته جالب این است که بیشتر بیماران در نظرسنجی های انجام شده اقرار کرده اند در صورتی که پزشک در مورد استفاده آن ها از درمان های جایگزین سوال بپرسد آن ها حقیقت را بیان خواهند کرد.

در این تحقیق که نتایج آن به تازگی در مجله کنترل راه های درمانی آمریکا به چاپ رسید الدر و همکارانش بیش از 6100 نفر از افراد گوناگونی که از درد های مزمن رنج می برند و عضو شبکه HMO در ایالت های ارگان و واشنگتن بودند را مورد مطالعه قرار دادند. محققان همچنین به سوابق الکترونیکی این افراد دسترسی داشتند تا بتوانند درمان های انجام شده برای آن ها توسط پزشکان مختلف در داخل و خارج HMO رامورد بررسی قرار دهند تا ببینند در سوابق الکترونیکی این افراد از درمان های جایگزین اثری وجود دارد یا خیر.

محققان دریافتند که بین سال های 2009 تا 2011،  47 درصد از افراد مورد مطالعه اقرار کرده اند که برای تسکین دردهای خود از ماساژ درمانی استفاده کرده اند. همچنین 32 درصد از آن ها طب سوزنی را برای درمان و تسکین درد خویش ترجیح داده اند و 22 درصد از بیماران هر دوی این درمان ها را به عنوان درمان های جایگزین انتخاب کرده اند. این درحالی است که 42 درصد از زنان و مردانی که از ماساژ درمانی و 35 درصد از کسانی که از طب سوزنی استفاده می کردند پزشک خود را از قرار گرفتن تحت چنین درمان هایی آگاه نساخته بودند.

به گفته دکتر الدر, پزشکان با از اینکه اکثر بیماران از این دو شیوه جایگزین درمان استفاده می کنند شگفت زده شده اند.

گفتنی است بیشترین دلایلی که افراد برای استفاده نکردن از ماساژ درمانی و طب سوزنی بیان می کردند شامل اعتقاد نداشتن به بهبودی در اثر استفاده از این شیوه های درمانی , نیافتن پزشکی قابل اطمینان برای قرار گرفتن تحت چنین درمان هایی یا بالا بودن هزینه طب سوزنی و ماساژ درمانی بود.

لازم به ذکر است که این تحقیق تنها در میان مردم ساکن در قسمت غربی آمریکا انجام شده جایی که استفاده از این درمان های جایگزین بیشتر از سایر نواحی آمریکاست و پوشش بیمه و خدماتی که HMO برای این افراد ارائه می کند بسیار کامل تر است.

به گفته الدر کنترل دردهای مزمن اندکی پیچیده است و می تواند شامل راهکارها و شیوه های درمانی متفاوتی باشد , بنابراین هرچه دیالوگ برقرار شده بین بیمار و پزشک معالج دقیق تر و کامل تر باشد می تواند باعث اتخاذ بهترین شیوه درمانی توسط پزشکان شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا