گزارش تصویری ازتونل های باستانی شهر پاریس

در حقیقت این دخمه های دلهره آور که  قدمتشان به قرن هجدهم میلادی می رسد و به عنوان گورستان زیر زمینی پاریس شناخته می شود ، عمدتا در زیر بخش های قدیمی از شهر پاریس یعنی دقیقا بخش  جنوبی و دروازه قدیمی شهر  قرار گرفته است .

و  بر اساس آمار های ارائه شده  در این دخمه ها استخوان حداقل شش میلیون انسان نگهداری می شود .

شاید این پرسش برای بسیاری از مردم مطرح شود که دلیل ساخت این دخمه ها چیست ؟ در واقع این دخمه ها به منظور نگهداری استخوان انسان ها ساخته نشده اند بلکه این تونل ها بقایای معدنی قدیمی هستند که در زمان امپراطوری روم از آن سنگ استخراج می شده و بعدها برای قرون متمادی این تونل های پیچ در پیچ ، بدون استفاده باقی ماندند تا در سال 1777 ایده نگهداری اجساد در این محل از سوی یکی از افسران ارتش فرانسه مطرح شد.

این ایده کمی بعد ازسال 1786 عملی شده و طی دو سال ، اجساد و بقایای استخوانی مردم شهر پاریس به این دخمه ها منتقل شدند.

تا سال 1810 از این محل تنها به عنوان مخزن نگهداری استخوان استفاده می شد  اما در این سال فردی به نام لوئیز اتینه شروع به تزئین این تونل ها و دخمه ها نمود و در واقع وی برای انجام این منظور از همان استخوان ها و سنگ های یادبود بهره جست و نتیجه کار دیواره های استخوانی و راهروهایی بود که با بخش های مختلف استخوان ساخته شده بود ! برخی از این تزئینات به شکل قلب بر روی دیوارها و با کمک جمجمه مردگان بر زمینه استخوان های عادی ایجاد شده است .دیواره برخی قسمت ها با کمک استخوان های گوناگون به شکل صلیب در آمده و در برخی از قسمت ها با کمک این استخوان ها اتاق هایی دایره شکل ساخته شده اند که از این ایده در ساخت بسیاری از فیلم ها و حتی بازی های کامپیوتری الهام گرفته شده است.  لازم به ذکر است که این دخمه های در طول جنگ جهانی دوم نیز نقشی مهم ایفا کرده و پس از تصرف شهر پاریس توسط نیروهای آلمانی ، سربازان ارتش آلمان از این تونل ها برای استقرار بنکرها و مهمات خود استفاده کردند .  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا