مراقبت از بیماران با کمک روبات ها

کارخانه خودروسازی تویوتا موتور (Toyota Motor) ، بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان طی اطلاعیه ای رسمی  از مرحله آخر طراحی و ساخت نسل جدید روبات های هوشمند خانگی با عنوان ربات پشتیبانی کننده از انسان  (Human Support Robot) خبر داد .

قابل ذکر است که تعداد زیادی از شرکت های ژاپنی برای ساخت و راه اندازی این روبات های حامی بشر همکاری داشته اند . این روبات ها با یک متر و 75 سانتی متر بلندا دارای یک بازوی کمک کننده هستند که می تواند اشیاء را نگه داشته و اجسام را حرکت دهند . بر اساس اطلاعات فنی منتشر شده در رابطه با ساختار این ربات ها ،  روبات مورد نظر  همچنین قادر است تا اشیائی با وزن 1.2 کیلوگرم را بلند کرده و جابه جا کند .

به گفته سخنگوی شرکت سازنده این محصول ، روبات پشتیبانی کننده از انسان  (Human Support Robot) از سال 2012 در دست طراحی و ساخت است و در حال حاضر مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند . سیستم حرکتی این روبات به گونه ای است که چرخی در پایه دستگاه ، حرکت در همه جهات و مسیرها را میسر می کند . قابل توجه است که می توان این روبات را با کمک یک تبلت از راه دور کنترل کرد .

بر اساس ادعای سازندگان این روبات ، علاوه بر قابلیت های فوق می توان این روبات را برای مراقبت از بیمار نیز مورداستفاده قرار داد . این موضوع از این منظر دارای اهمیت است که با انجام دستورات لازم از طریق صفحه نمایش روبات ، زمانی که امکان حضور فیزیکی در کنار بیمار وجود ندارد ، می توان روبات را برای مراقبت از او برنامه ریزی کرد . علاوه بر آن ، این روبات می تواند اشیاء مورد نیاز یک بیمار را برایش منتقل ساخته و یا در صورت لزوم پرده اتاقش را کنار بزند . همچنین روبات پشتیبانی کننده از انسان می تواند از طریق یک تبلت و به طور مستقیم توسط خود بیمار کنترل شود .

در حقیقت آخرین مرحله توسعه این روبات ، جستجو در میان شرکای تحقیقاتی ( به طورکلی دانشگاه ها ، مراکز تحقیقاتی و شرکت های سازنده ) برای طراحی و ساخت برنامه ها و نرم افزارهای کاربردی لازم برای این روبات است .

کارخانه خودروسازی تویوتا موتور در بیانیه ای اعلام کرد که این مرحله طراحی و ساخت برنامه ها و نرم افزارهای کاربردی این روبات در حدود دو سال به طول خواهد انجامید .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا