درصدپایین تقلب علمی در دانشگاه های دولتی

یعقوب فتح اللهی در گفتگو بامهر افزود: باتوجه به ابلاغ آیین نامه برخورد با تقلب های علمی از سوی وزارت علوم، دانشگاه تربیت مدرس اقدام به ایجاد ساختارهای لازم برای اجرای این آیین نامه کرده است تا این آیین نامه به درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه نظارت های علمی در دانشگاه های دولتی و بزرگ کشور بسیار زیاد است، تصریح کرد: شاید بد اخلاقی های علمی در دانشگاه های بزرگ کشور بسیار کم است و در بسیاری موارد این نوع بداخلاقی ها رخ نمی دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: موضوع اجرای آیین نامه برخورد با تقلب های علمی در هیات امنای این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و با کمک هیات بدوی انتظامی و کمیته انضباطی زمینه اجرای این آیین نامه فراهم می شود.

فتح اللهی تاکید کرد: روند انتخاب موضوع تا دفاع از پایان نامه در دانشگاه های بزرگ و در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسیار قوی و ساماندهی شده است بنابراین در دانشگاه های بزرگ کشور امکان بروز تقلب های علمی بسیار کم است.

وی تاکید کرد: طی سال های گذشته، کشور در حوزه علم و فناوری به دستاوردهای خوبی رسیده است بنابراین نباید برخی بداخلاقی ها در این زمینه را به کل آموزش عالی کشور سوق داد.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید شایستگی های علمی و سازمانی مراکزی که به آنها مجوز پذیرش دانشجو داده شده است مورد بررسی قرار گیرد و اگر یک مرکز شایستگی لازم را نداشت مجوز آن اصلاح شود. این موضوعات نباید به عنوان مشکل کل جامعه دانشگاهی کشور مطرح شود.

فتح اللهی استاد راهنما را مسئول اصلی نظارت بر رساله و پایان نامه های دانشجویی عنوان کرد و افزود: در دانشگاه های بزرگ و دولتی کشور نظارت استاد راهنما به درستی انجام می شود و این افراد مشرف بر فعالیت های علمی دانشجویان هستند.

وی تاکید کرد: نباید به بداخلاقی ها و تقلب های علمی دامن زد زیرا این امر موجب می شود تا موضوع که تنها در برخی مراکز رخ می دهد توسعه یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا