موتورسیکلت آتش نشان ساخته شد

حسام قدرتی نمین، مخترع «موتورسیکلت آتش نشان» در گفتگو با مهر گفت: در برخی مواقع، ترافیک و یا صعب العبور بودن مسیرهای آتش سوزی اطفا حریق را به تاخیر می اندازد، از این رو به فکر طراحی موتور سیکلت های آتش نشان افتادیم.

وی با بیان اینکه موتور سیکلت آتش نشان در واقع همان موتور مجهز به پمپ آب است، افزود: پمپ آب همواره با اشغال کمترین فضا بر روی موتور سیکلت تعبیه شده است.

وی عنوان کرد: در بسیاری موارد آتش سوزی در مزارع و جنگلها و گندمزارها رخ می دهد و منابع آبی همچون چشمه، برکه، رودخانه و نهرهای کشاورزی در دسترس هستند که در این مواقع نیز می توان از این موتور سیکلت به راحتی و با سرعت بالا جهت اطفا حریق اقدام کرد.

قدرتی با اشاره به آبیاری زمین های کشاورزی توسط موتور سیکلت پمپ دار در ادامه اظهار داشت: یک مورد مصرف دیگر این موتور پمپ های بنزینی می تواند در راستای بهره گیری از آب های نهرها جهت آبیاری زمین های کشاورزی باشد.

وی خاطرنشان کرد: غالبا کشاورزان برای دسترسی به نهرها و زمینهای کشاورزی خود، از موتور سیکلت استفاده می کنند، از این رو بیشترین متقاضی موتورسیکلت پمپ دار، کشاورزان هستند.

به گفته وی، گاهی هم زمین کشاورزی در سطوح بالای نهرها و رودها قرار دارد که می توان بدین وسیله و به سهولت آبرسانی را انجام داد.

وی تاکید داشت: از آنجایی که حمل و نقل، خرید یک موتور پمپ مجزا و ارائه خدمات برای نگهداری آن، هزینه بر است، موتورسیکلت پمپ دار، بهترین و کم خرج ترین وسیله برای آبیاری به شمار می رود. قدرتی به کاربرد دیگر موتورسیکلت پمپ دار اشاره کرد و گفت:  از این موتور می توان برای تجهیز ناوگان موتوری شهرداری ها در جهت تسریع تخلیه آبگرفتگی های معابر نیز استفاده کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا