نحوه آماده سازی فضانوردان پیش از اعزام به ماموریت

فضانوردانی که جهت انجام ماموریت های فضائی به خارج از جو زمین اعزام می شوند ، نیازمند داشتن ویژگی های فیزیکی خاص و ویژه ای هستند . در سال های اخیر یکی از اصلی ترین مراکزی که ماموریت های علمی و تحقیقاتی  فضانوردان در مدار زمین در آن انجام می شد ، ایستگاه فضائی بین المللی است . به همین جهت کشور های مختلفی که در حال اجرای ماموریت های فضائی هستند ، اقدام به تاسیس مراکزی جهت آماده سازی فضانوردان می کنند .

به طور کلی فضانوردانی که به این ایستگاه اعزام می شوند پیش از آغاز ماموریت خود برای مدتی نسبتا طولانی به انجام تمرینات سنگین و ویژه ای می پردازند . یکی از مهمترین این مراکز در کشور روسیه قرار دارد . در همین زمینه یوری لونچاکوف Yury Lonchakov مدیر مرکز تمرینات فضائی آژانس فضائی روسیه اعلام کرد : " تمرینات فضانوردانی که در حال آماده شدن جهت اعزام به ایستگاه بین المللی فضائی هستند ، در مرکز ویژه کریمه Crimea ادامه خواهد یافت . این فضانوردان قرار است در سال 2016 به فضا اعزام شوند . "

این مقام ارشد آژانس فضائی روسیه در گفتگو با خبرگزاری رسمی روسیه اعلام کرد : " در این تمرینات ، فضانوردانی از روسیه ، اتحادیه اروپا و آمریکا حضور دارند . تمرینات آماده سازی این تیم باید با حضور همه اعضا انجام شود . "

وی در توضیح جزئیات این تمرینات اعلام کرد : " تمرینات بعدی برنامه ریزی شده در مرکز آماده سازی کریمه ، شامل برخی تمرینات بدنی ویژه در کوهستان و بلند کردن فضانوردان از داخل آب توسط هلیکوپتر خواهد بود . ما در سال گذشته مطالعات منسجمی در باره شرایط تمرینی مورد نیاز فضانوردان انجام داده و درباره نوع و چگونگی این تمرینات با کارشناسان نیروی دریائی در سیواستوپول Sevastopol  مشاوره کردیم . اگر چه ما هنوز برای انجام تمرینات دریائی ویژه در سال جاری آمادگی نداریم ، ولی مرکز آماده سازی کریمه از سال آینده قادر به اجرای تمرینات ویزه فضانوردان در دریا خواهد بود .   "

یوری لونچاکوف در ادامه توضیحات خود اعلام کرد : " ما باید یک مرکز ویژه در نزدیکی فئودوسیا Feodosiya  ایجاد کرده و دور جدید تمرینات را آغاز کنیم . زیرا آخرین تمرینات انجام شده در این مرکز ، به سال 2007 میلادی باز می گردد . ما علاقه داریم تا تمرینات ویژه در نظر گرفته شده برای فضانوردان در مرکز آماده سازی کریمه ، دارای شرایطی مشابه با واقعیتی باشد که این فضانوردان در ماموریت خود با آن رو به رو می شوند . "

وی در خاتمه توضیحات خود افزود : "خوشبختانه شبه جزیره ای که برای انجام این تمرینات در نظر گرفته شده است دارای ساختار جغرافیائی ویژه و مناسبی ایت که به ما امکان انجام تمرینات مورد نظرمان را در دریا و کوهستان می دهد . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا