همزمانی دیابت و بیماری های قلبی زندگی مبتلایان را کوتاه می کند

دانشمندان پس از بررسی و آنالیز 135000 مورد مرگ در بین میلیون ها فرد شرکت کننده در آزمایش، دریافتند که سابقه داشتن بیماری های قلبی، دیابت، سکته و حمله قلبی امید به زندگی را کاهش می دهد.

سرپرست این محققان، دکتر امانولا دی آنجلانتونیو Emanuele Di Angelantonio از دانشگاه کمبریج انگلستان می گوید :تحقیقات ما نشان می دهد که همزمانی بیماری های قلبی و دیابت به شکل قابل ملاحظه ای بر کاهش امید به زندگی تاثیر دارد. برای مثال فردی 60 ساله که به هر دو بیماری مبتلا است به طور میانگین، 15 سال امید به زندگی کمتری از دیگران دارد. همچنین مطالعات نشان می دهد مردان 60 ساله که هم از بیماری های قلبی و دیابت رنج می برند، 12 سال از زندگیشان را از دست می دهند و نیز انتظار می رود زنان در سن 60 سالگی بین 13 تا 16 سال از عمرشان را از دست دهند. این اعداد برای سنین پایین تر به گونه ای دیگر خواهد بود که مردان 40 ساله، 23 سال و زنان 40 ساله، 20 سال از عمرشان کوتاه تر می شود.  

دکتر جرمی پیرسون Jeremy Pearson در این زمینه می گوید: نتایج این مطالعه بزرگ اهمیت بسیار زیاد جلوگیری از ابتلا به دیابت را نشان می دهد و سپس به جای درمان دارویی، مردم را تشویق به زندگی سالم تر می کند.

کسانی که دچار یکی از بیماری های دیابت و یا حمله قلبی هستند، باید بسیاری از معیار های بسیار ضروری را برای حفظ سلامتی رعایت کنند مانند کنترل رژیم غذایی و افزایش فعالیت های بدنی. رعایت این معیار ها به فرد بیمار کمک می کند تا فرصت بیشتری برای زندگی طولانی تر داشته باشد.

به طور کلی هر کس باید پیش از ابتلا به هرگونه بیماری از چگونگی نحوه پیشگیری از بیماری آگاهی کامل داشته باشند. آمادگی ذهنی پیش از ابتلا به هر نوع بیماری می تواند بسیار مفید باشد.

منبع  

 
 
 
 
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا