انگلستان در رتبه نخست رشد جمعیت اروپا

در سال 2015 میلادی به ازای هر 1000 نفر در کشور انگلستان تعداد 6.4 نفر به جمعیت این کشور افزوده شده است که این امار بالاتر از هر کشور دیگری  در اتحادیه اروپا محسوب می شود. این تحقیقات که توسط مرکز آمار و ارقام اتحادیه اروپا انجام شده است نشان می دهد که این کشور بالاتر از تمامی کشورهای دیگر حاضر در این اتحادیه قرار دارد و به این ترتیب و بر اساس این امار می توان دو کشور آلمان و فرانسه را در رتبه های دوم و سوم مشاهده کرد.

رتبه دوم این جدول همان طور که گفته شد متعلق به آلمان است که در ازای هر 1 هزار نفر جمعی آن در طول سال 2015 تعداد 5 نفر افزوده شده اند که این رقم برای تعداد مشابه در کشور فرانسه برابر با 4.5 نفر است.

در جدول این کشور لوکزامبورگ به عنوان یک کشور کاملا متفاوت و عجیب دیده می شود و علیرغ ضریب رشد بسیار بالای جمعیت آن باز هم این کشور در رده های پایین حدول قرار دارد. رشد جمعیت لوکزامبورگ برابر با 23.9 نفر به ازای هر 1 هزار نفر است که تنها به علت جمعیت اندک این کشور موجب نزول رتبه لوکزامبورگ شده است.

در این میان کشورهایی که با بحران اقتصادی روبرو هستند با کاهش ضریب رشد جمعیت روبرو شده اند و برای نمونه کشور یونان با ضریب رشد 1.6 نفر در ازای هر 1 هزار نفر روبرو شده است که عملا عدم تمایل ساکنین این کشور به داشتن نسل بیشتر را نشان می دهد. در مجموع نیز کشور آلمان به عنوان پرجمعیت ترین کشور این اتحادیه شناخته می شود و پس از این کشور نیز کشورهای فرانسه، انگلستان ایتالیا و اسپانیا و لهستان در تبه های بعدی جای گرفته اند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا