با این سیستم می‌توانید همزمان چند گوشی را بصورت وایرلس شارژ کنید

محققان موسسه علوم و تکنولوژی پیشرفته کره جنوبی (KAIST) یک سیستم فناوری بی سیم و چند وجهی ساخته‌اند که می‌تواند همزمان چند دستگاه را بدون در نظر گرفتن فاصله، و اینکه گوشی همراه چگونه و در چه حالتی قرار گرفته است را شارژ نماید.
 
محققان می‌گویند که این تکنولو‍ژی برای انسان بی خطر است و می‌تواند در دفاتر کار و کافی نت ها مورد استفاده قرار گیرد و شارژ چندین دستگاه موبایل را امکان پذیر سازد.
 
این سیستم شارژ چند جانبه با اقبال عمومی زیادی مواجه شده است و یکی از دلایل آن هم این است که سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز تکنیک تولید خود را به سمت اینگونه سیستم‌ها چرخانده‌اند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، با این حال هرچند پیشرفت این تکنولوژی در فراز و نشیب‌هایی قرار دارد، اما هنوز یک مورد محدودیت وجود دارد که روی کار تاثیر می‌گذارد. و آن این است: هر چند می‌توان با استفاده از این تکنولوژی گوشی‌ها را شارژ کرد اما لازم است همزمان با اینکه گوشی در حال شارژ شدن با استفاده از این سیستم شارژر چند جانبه است، با شارژر هم به برق وصل باشد تا سرعت شارژ با بهره‌وری بالاتری انجام گیرد. این در حالی است که استفاده تنها از این شارژر چند جانبه برای شارژ گوشی به زمان زیادی نیاز دارد.
 
و این بدان معناست که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را نمی‌توان به طور قابل توجهی با استفاده از این شارژها، شارژ کرد. با این حال این شارژرها می توانند گوشی‌های هوشمند را با فاصله 5 متری (1.6 فوت) از نقطه کانونی شارژ نمایند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا