بررسی احتمال کارگذاری سلول های خورشیدی در توربین های بادی

تیغه های توربین های بادی به صورت منطقی دارای سطحی صاف هستند که با اضافه کردن پنل های خورشیدی بر روی آنها می توان به راحتی از طریق  زیر ساخت های موجود در مزرعه بادی قدرت اضافی را به شبکه برق منتقل کرد. در نخستین گام این ایده به عنوان یک طرح بسیار ویژه و مناسب به نظر می رسد ولی هنگامی که دانشمندان به بررسی دقیق تر این موضوع می پردازند با مشکلات و سد ها پیش روی اعمال این طرح روبرو می شوند.

به صورت طبیعی استفاده از مزایای دو سیستم تامین انرژی به صورت همزمان می تواند بسیار هیجان انگیز باشد ولی با این وجود این ایده را نمی توان عملی کرد زیرا این تیغه ها به صورت عمودی نصب شده اند بنابراین پنل بکار رفته در آنها میتواند فقط در زمان طلوع و غروب خورشید به تولید انرژی بپردازد. علت این امر زاویه قرار گیری این تیغه ها است که در طول بیشتر ساعات روز در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار نخواهد داشت و عملا نمی توان از ان انتظار بازدهی بهینه را داشت.

همچنین توربین هایی که رو به جهت باد نصب شده اند لزوما نمی توانند به دریافت انرژی خورشیدی بپردازند و ممکن است موقعیت قرارگیری آنها به هیچ عنوان برای استفاده از انرژی خورشید مناسب نباشد و به این ترتیب می توان انتظار داشت که نصب این سلول ها در محیط های مختلف به صورتی باشد که هزینه آن از خروجی ارائه شده در پروژه به مراتب بالاتر باشد. البته باز هم می توان انتظار داشت که در موارد خاصی بتوان از این تلفیق استفاده کرد ولی به صورت کلی این موارد خاص، بسیار نادر خواهند بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا