ساخت آمبولانس وِیژه حمله قلبی

ساختار آمبولانس ها در دنیای امروز ما به تدریج دستخوش تغییراتی شگرفت شده است و دیگر نمی توان امبولانس را تنها یک وسیله برای رساندن بیمار به بیمارستان در نظر گرفت. سال گذشته شاهد ساخت ابر آمبولانس های جدیدی بودیم که مجهز به دستگاه سی تی اکسن بودند. این آمبولانس ها قادر بودند بیماران مبتلا به حمله مغزی را قبل از ورود به بیمارستان تحت درمان قرار دهند.

دانشگاه آلبرتا به تازگی از ساخت آمبولانس جدیدی خبر داده است که علاوه بر دستگاه سی تی اسکن مجز به داروهای از بین برنده لخته خون است. در این آمبولانس به سرعت از مغز بیمار عکس برداری می شود و داروهایی به او داده می شود که می تواند لخته های خون در مغز او را از بین ببرد. سرعت عملی که این آمبولانس ها در درمان بیماران به ارمغان آورده اند شانس نجات یافتن آن ها را از فلج شدن یا مرگ بر اثر سکته مغزی بسیار افزایش می دهد.

هر دقیقه بعد از سکته مغزی 1.9 میلیون سلول مغزی از بین می روند و همین خطر مرگ بیمار را افزایش می دهد که اگر بیمار به سرعت تحت معالجه قرار گیرد خطر مرگ هم به مراتب کاهش پیدا می کند. به این ترتیب می توان به صورت همزمان با ورود بیمار به این آمبولانس ها، خطرات حمله قلبی را کاهش داده و عملا فرایند درمانی را اغاز کرد و به این ترتیب احتمال مرگ و میر بیماران در طول راه رسیدن به بیمارستان و تاخیر در ارائه خدمات کافی پزشکی به حداقل خواهد رسید. شایان ذکر است که به زودی این آمبولانس ها به مرحله عملیاتی در خواهند امد و استفاده عمومی از آنها آغاز خواهد شد.

منبع

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا