تعمیق و توسعه پژوهش ها و ثبت پتنت از ضروریات علوم سلولی در کشور است

دکتر علیرضا ایرانبخش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ایران به لحاظ تولیدات علمی حوزه سلولی مولکولی وضعیت خوبی در دنیا دارد و در شرایط حاضر باید بر روی کاربردی کردن این تولیدات و مقالات علمی به منظور کارآفرینی و تولید ثروت از این حوزه گام برداریم.

رییس دومین همایش ملی تازه های سلولی مولکولی برگزاری این همایش را فرصتی مناسب در جهت انباشت دانش، تبادل نظر بین استادان و صاحبنظران و رسیدن به درک درست از سمت و سوی علوم سلولی و مولکولی عنوان کرد.

وی درخصوص جزییات همایش ملی تازه های سلولی مولکولی که روزهای 19 و 20 آبان ماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار می شود، گفت: مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش تا 31 شهریورماه امسال تعیین شده و نتایج داوری ها 15 مهرماه اعلام خواهد شد.

استاد تمام رشته زیست شناسی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دومین همایش ملی تازه های سلولی مولکولی با شعار سلول شگفتی حیات، بنیان بیوتکنولوژی و سلامت زیست، تدارک یافته و در هفت محور تخصصی برگزار می شود.

وی مباحث «ژنتیک، بیوشیمی و بیماری های متابولیک»، «علوم سلولی، مولکولی و تکوینی»، «فیزیولوژی و فارماکولوژی»، «نانوبیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی»، «سلول های بنیادی، کشت سلول و بافت»، «هماتولوژی، آناتومی، پاتولوژی و انکولوژی» و «میکروبیولوژی، ایمونولوژی و پروبیوتیک» را به عنوان محورهای اصلی برگزاری این همایش معرفی کرد.

ایرانبخش ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان علوم سلولی مولکولی کشور از جمله برنامه های جنبی این همایش خواهد بود که امسال از تلاش های علمی دکتر احمد مجد به عنوان محقق پیشکسوت تجلیل خواهد شد.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه تخصصی از تجهیزات، محصولات و فناوری های مرتبط با علوم سلولی مولکولی را از دیگر برنامه های این همایش نام برد.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، ایجاد زیرساخت لازم برای تحقیقات ناب بنیادی و بسترسازی مناسب برای بیوتکنولوژی و ارتقای فرهنگ سلامت جامعه را از جمله اهداف برگزاری همایش ملی تازه های سلولی مولکولی برشمرد.

وی تاکید کرد: ما به این نتیجه رسیده ایم که صرف تولید مقاله موجب پیشبرد کشور در علوم مختلف از جمله علوم سلولی نمی شود بلکه تجاری سازی و تولید فناوری که منجر به خلق ثروت و کارآفرینی شود باید به عنوان یک رویکرد اساسی مدنظر دانشگاهیان و محققان قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا