تحولی بزرگ در فرایند باروری زوج‌ های نابارور

دانشمندان واحد تحقیقات دانشگاه وین با همکاری دانشگاه تورنتو و دانشگاه هاروارد در تحقیقات ویژه ای موفق شدند تا برای نخستین بار آزمایش هایی را بر روی آر ان ای اسپرم مردانی که از ناباروری رنج می برند انجام بدهند. این آزمایش ها بر روی ترتیب آر ان ای ها از طریق استفاده از آخرین فناوری بررسی چیدمان نسل بعدی آنها تمرکز داشتند و در نتیجه نیز روزنه های امید جدیدی برای زوج هایی که از ناباروری رنج می برند ایجاد شده است.

دکتر استفان کراوتز به عنوان یکی از محققان برجسته این تحقیقات در این باره می گوید: «کمبود برخی از ار ان ای ها در اسپرم مردان می تواند منجر به ناباروری در آنها شود.» نکته جالب در این میان این است که این آر ان ای ها در آزمایش های نمونه مردان تاثیری نداشته و نتایج این آزمایش ها  می تواند کاملا طبیعی بوده ولی در کنار آن  به علت مشکل در این آر ان ای ها شاهاد عدم باروری زوج های جوان باشیم که مسبب آن جفت مذکر است.

این یافته های جدید می تواند عملا روند رسیدگی به مشکل ناباروری را تغییر داده و موجب شود تا روش های درمانی و  پیش از آن روش های شناسایی ریشه ناباروری در افراد به صورت کامل دگرگون شوند. دکتر کراوتز در این باره می گوید: «این تحقیقات می تواند موجب شود تا پزشکان بتوانند بین زوج هایی که نیاز به استفاده از تکنولوژی های مدرن برای لقاح مصنوعی دارند و زوج هایی که می توانند با کمترین دخالت به وضعیت باروری بازگرند، تفاوت قائل شده و روش درمانی مجزایی برای هر گروه را پیش رو بگیرند.»

حال با این روش عیب یابی می توان دریافت که ایراد وارده که موجب ناباروری در زوج شده است از سوی مردان بوده و یا از سوی زنان است و به این ترتیب ممکن است بسیاری از زوج هایی که تا به امروز درمان را بر روی بانوان امتحان می کرده اند پس از انجام این ازمایش دریابند که فرایند درمانی باید بر روی مرد انجام شود و به سرعت بتوانند به نتیجه دلخواه دست پیدا کرده و بر مشکل ناباروری فائق آمده و امکان بچه دار شدن را به دست بیاورند.