مشاهده نهنگ بسیار نادر سفید در نیوزلند

گروهی از دانشمندان و جانورشناسان در نیوزلند ، موفق به شناسائی گونه ای نادر از نهنگ های کوهاندار سفید شدند که به نهنگ آلبینو albino humpback whale شهرت دارد . به باور پژوهشگران ، این احتمال وجود دارد که وال فوق ؛ به نژاد افسانه ای ‘Migaloo’ تعلق داشته باشد . لازم به توضیح است که این پستاندار نایاب در حین دوازدهمین عملیات سالانه cetaceans در دماغه کوک مشاهده شد که به همراه یک وال سیاه در حال شنا کردن بود .

نهنگ های کوهان دار یکی از گونه های نهنگ هستند که عمدتا به رنگ سیاه و خاکستری دیده می شوند .

این نهنگ در سراسر آب‌های اقیانوسی جهان یافت می‌شوند و این نهنگ‌ها هر ساله بیست و پنج هزار کیلومتر مهاجرت می‌کنند . امروزه در حدود ۸۰ هزار نهنگ کوهان دار در آب‌های جهان وجود دارد . این گونه جانوری به دلیل شکار بیش از حد در معرض خطر قرار داشت که البته با توجه به هشدار های مراکز حفاظت از گونه های جانوری و توجه کشورهای مختلف به این موضوع ،  طی سال های اخیر به دلیل اعمال سیاست های پیشگیرانه و جلوگیری از صید این جانور ، جمعیت آن ها رو به افزایش است ولی گونه سفید رنگ این وال ها کاملا استثنائی و نادر محسوب می شود .

نهنگ کوهان دار در بیشتر اوقات به سطح آب می‌پرد و خود را به آب می‌اندازد . خوراک اصلی این پستانداران دریائی ، موجودات ذره بینی و ماهی های کوچک  است .

حداکثر ابعاد  نهنگ‌هاس کوهان دار  ۱۱ تا ۱۶ متر است . بدن آن ها کوتاه و قطور بوده و شیارهای زیر بدنشان از نهنگ‌ های دیگر پهن‌تر و عمیق‌تر است . این نهنگ ها به نهنگ گوزپشت نیز شهرت دارند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا