وقتی اتوبان‌ها و جاده‌ها عمرتان را کوتاه می‌کنند

 براساس جدیدترین پژوهش‌ها زندگی نزدیک اتوبان‌ها و جاده‌ها می‌تواند منجر به کوتاه شدن طول عمر در افراد شود.
 
گفتنی است، افرادی که در طول روز در معرض آلودگی صوتی بیش از 60 دسی بل قرار دارند در حدود 4 درصد بیشتر احتمال دارد که دچار مرگ زودرس شوند تا افرادی که در معرض آلودگی صوتی کمتر از 55 دسی بل قرار دارند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، اغلب مرگ و میرها در اثر آلودگی صوتی به دلایل بیماری‌هایی چون بیماری‌های قلبی، عروق کرونر، فشار خون بالا، استرس، مشکلات خواب و سکته مغزی رخ می‌دهد.
 
در این مطالعه تعدادی از عوامل دخیل از جمله سن افراد، جنسیت، نژاد، میزان استعمال دخانیات و آلودگی هوا مورد بررسی قرا رگرفته است.
 
این تحقیق در مجموع بر روی زندگی 8 و 6 دهم میلیون نفر از اهالی شهر لندن کشور انگلستان در فاصله سال‌های 2003 تا 2010 صورت گرفته است و گزارش آن بصورت تفضیلی در مجله قلب اروپا منتشر شده است.
 
کارشناسان اعتقاد دارند علاوه بر انتشار گازهای گلخانه‌ای که مسبب افزایش بیماری‌های قلبی است سر و صدای تولیدی به دست بشر فیزیکی از دلایل اهلی مرگ و میر است.
 
علاوه بر آلودگی صوتی روزانه، سر و صدای ترافیک در شب نیز می‌تواند سبب اختلال در خواب و پایین آمدن کیفیت آن شود که در نهایت مسبب 15 درصد از علل سکته مغزی و فشار خون بالا است.
 
بر این اساس، پزشکان توصیه می‌کنند افراد بویژه سالمندان از بودن در اماکنی که آلودگی صوتی در آنجا بالا است جدا اجتناب کنند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران،کارشناسان هشدار می‌دهند، افراد هنگامی که به طور دائم در معرض آلودگی صوتی قرار می‌گیرند به نوعی حساسیت پذیری خود در برابر آن را از دست می‌دهند و گوش میانی با ترشح مواد از شدت صدا می‌کاهد اما بدن به صورت ناخودآگاه تحت تاثیر صدا قرار گرفته فشار خون بالا می‌رود و در بدن التهاب ایجاد می‌شود.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا