جایگاه 21 ایران در تولیدات علمی زیست فناوری

 با توجه به اهمیت و رشد فزاینده زیست فناوری در چند سال اخیر، در ایران نیز فعالیت‌های توسعه زیست فناوری با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود.یکی از شاخص‌های مهم کشور در حوزه زیست فناوری، میزان تولیدات علمی کشور در این حوزه است. در این گزارش وضعیت تولیدات علمی کشور در فناوری زیستی با موضوع (Biochemistry, Genetics and Molecular (Biology به ارائه اطلاعات پرداخته شده است.

روند تولیدات علمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه زیست فناوری داده‌های منتشر شده در پایگاه‌های استنادی بین‌المللی نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران روند بسیار مناسبی را در تولیدات علمی در حوزه زیست فناوری داشته است.

 

بر اساس  اطلاعات پایگاه استنادی سایمگو، ایران در منطقه در حوزه زیست فناوری حائز رتبه اول در سال 2013 میلادی است.بررسی‌ها در پایگاه استنادی اسکوپوس که توسط معاونت پایش، نظارت و ارزیابی علم و فناوری ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور انجام شده است، نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران موفق به تولید چهار هزار و 424 مدرک علمی در حوزه زیست فناوری با موضوعات Biochemistry, Genetics and Molecular در سال 2013 میلادی شده است.

همچنین در سال 2014 میلادی جمهوری اسلامی ایران با تولید سه هزار و 957 مدرک علمی در حوزه زیست فناوری با موضوع Biology Biochemistry, Genetics and Molecular موفق به کسب جایگاه 21 جهان شده است.

 

مراکز علمی و پژوهشی برتر در تولیدات علمی حوزه زیست فناوری

بر اساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس، دانشگاه آزاد اسلامی با تولید هزار و 574 مدرک علمی، دانشگاه علوم پزشکی تهران با تولید هزار و 99 مدرک، دانشگاه تهران با تولید 699 مدرک، دانشگاه تربیت مدرس با تولید 579 مدرک، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تولید 548 مدرک، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تولید 369 مدرک، دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تولید 357 مدرک، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تولید 280 مدرک، جهاد دانشگاهی با تولید 241 مدرک و دانشگاه شهید بهشتی با تولید 234 مدرک رتبه‌های اول تا دهم موسسات برتر ایرانی را در سطح بین‌المللی طی سال‌های 2013 تا 2014 میلادی با موضوعات (Biochemistry, Genetics and Molecular Biology) کسب کرده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا