گام بزرگ چین در تولید ابر رایانه ها

سینا پرس : شورای دولتی کابینه کشور چین ، روز جمعه دستورالعمل جدیدی درباره توسعه ساخت ابر رایانه ها در این کشور صادر کرد . این موضوع در راستای پیشبرد سیاست های کلان دولت چین در راستای پیشرفت های تکنولوژیکی است . چین در نظر دارد تولید و طراحی ابر رایانه ها را تا سال 2017 به طور گسترده ای افزایش داده و خود را به عنوان یکی از قدرت های درجه یک جهانی در حوزه اینترنت مطرح سازد که در این مسیر ، دستیابی به تکنولوژی ساخت و استفاده از ابر رایانه ها ، عامل اصلی و مهمی محسوب می شود .

به باور کارشناسان ، ترکیب توسعه و گسترش ساخت و طراحی ابر رایانه ها ، اینترنت تلفن های همراه و شبکه سراسری اینترنت می تواند افق های جدیدی در حوزه تجارت و کسب و کار ایجاد کند .

یکی از چالش های پیش رو در این مسیر ، موضوع نیازمندی اطلاعات در حجم وسیع جهت پیشرفت در محاسبات ابر رایانه ها است . به همین دلیل دولت چین در نظر دارد با ارتقا سیستم دولت الکترونیک فعلی و استفاده از محاسبات ابر رایانه ها در ان ، بخش عمده ای از این فعالیت ها را بر عهده بخش خصوصی بگذارد .

گفتنی است در این برنامه و دستورالعمل جدید ، تحقیق و توسعه اطلاعات و داده های کامپیوتری در مقیاس وسیع نیز مورد تاکید قرار گرفته است . در این پروژه ، داده های مرتبط با پیشگیری از کنترل و پیشگیری از بیماری های همه گیر ، جلوگیری و اجتناب از حوادث غیر مترقبه ، امنیت اجتماعی و افزایش ارائه خدمات دولت الکترونیک ، در اولویت قرار دارد .

گفتنی است این طرح با موافقت و همراهی گسترده ای در چین رو به رو شده و بسیاری از مراکز مهم صنعتی ، سیاستمداران و سرمایه گذاران این کشور خواستار آغاز هر چه سریع تر این پروژه هستند .

در خاتمه باید خاطر نشان کرد که بر اساس گزارش China Securities Journal ، ارزش سیستم ابررایانه مد نظر چین تا سال 2017 به مبلغ 37 میلیارد و دویست میلیون یوان برابر با 6 میلیارد دلار تخمین زده می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا