گزارش تصویری از نسل جدید آسمان خراش های 2015

سینا پرس : ساختمان مرکز تجارت جهانی نیویورک عنوان بزرگترین آسمان خراش ایالات متحده امریکا در سال 2014 را کسب کرد . این بنا در ماه نوامبر سال 2014 (برابر با آبان ماه 1393) به طوری رسمی افتتاح شد . در این گزارش تصویری به ده نمونه از بلندترین آسمان خراش های دنیا پرداخته می شود که طی برنامه ریزی های از پیش تعیین شده ، در طول سال جاری میلادی (2015) افتتاح خواهند شد. این بناها با تکیه بر ارتفاعشان رده بندی شده و از رتبه اول به شماره یک تعلق دارد . موضوع قابل تامل در تمامی این برج ها ، تلاش برای استفاده از انرژی های پاک و دوستدار محیط زیست است .

برج شانگهای (Shanghai Tower)

ساخت برج شانگهای در ماه آگوست (مرداد ماه) سال گذشته میلادی به پایان رسیده است طی برنامه ریزی انجام شده تا چند ماه آینده برای عموم نمایش داده شده و افتتاح می شود . این برج ، با دو هزار و 73 فوت ارتفاع (برابر با 632 متر) بلندترین ساختمان در کشور چین بوده و پس از برج خلیفه دبی امارات متحده عربی ، دومین برج بلند جهان محسوب می شود . شکل و فرم پیچش طراحی شده در این برج برای کاهش اثرات باد در طول طوفان است . این برج عنوان نخست بلندترین آسمان خراش سال 2015 را کسب کرده است .

مارینا 101 (Marina 101)

ساختمان مارینا 101 با هزار و 394 فوت ارتفاع (برابر با 425 متر) که در شهر دبی امارات ساخته شده است ، به عنوان بلندترین هتل جهان معرفی می شود و رتبه دوم بلندترین آسمان خراش سال 2015 را به دست آورده است . این هتل 101 طبقه دارد که طبقه یک صد و یکمین آن به رستوران و سالن اولین هارد راک  (First Hard Rock) خاور میانه  اختصاص داده شده است و قابل ذکر است که این فضا ، چشم اندازی 360 درجه از شهر را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد .

آسمان خراش پارک اونیو 432-       432 Park Avenue skyscraper

آسمان خراش پارک اونیو با کسب رتبه سوم ، به طور رسمی در بهار سال جاری گشایش پیدا خواهد کرد . این آسمان خراش در میدتاون منهتن (Midtown Manhattan) شهر نیویورک ایالات متحده امریکا قرار دارد. این بنا با هزار و 396 فوت برابر با 426 متر ارتفاع ، پس از ساختمان مرکز تجارت جهانی نیویورک ، دومین ساختمان بلند این شهر به حساب می آید .

برج معتبر بازار پایتخت (Capital Market Authority Tower)

برج معتبر بازار پایتخت واقع در ریاض عربستان سعودی ، با هزار و 263 فوت برابر با 385 متر ارتفاع به عنوان چهارمین آسمان خراش بلند سال 2015 جهان معرفی شده است . قابل توجه است که این ساختمان از پنل ها و صفحه های خورشیدی برخوردار است تا به تولید انرژی خورشیدی بپردازد و برق ساختمان را تامین کند .

برج دالیان ایتون پلیس 1  (Dalian Eton Place Tower1)

برج دالیان ایتون پلیس 1 بلند ترین برج از مجموعه برج های پنجگانه دالیان ایتون پلیس است که در شهر دالیان چین ساخته شده است . این برج از هزار و 257 فوت برابر با 383 متر ارتفاع برخوردار بوده که شامل ادارات مختلف ، هتل ها ، یک مرکز و سالن اجتماعات و یک فضای تماشای چشم انداز شهر است . یکی از ویژگی های این ساختمان وجود یک پارک عمومی بزرگ در میان آن بوده که همانند یک دره عمیق و باریک سبز (green canyon) طراحی شده است .

برج فدراسیون وستوک (Vostok Federation Tower)

برج فدراسیون وستوک که دوازده سال در دست ساخت بوده است ، سرانجام تکمیل شده و در سال جاری میلادی افتتاح خواهد شد . این برج که در مسکو قرار دارد از هزار و 224 فوت برابر با 373 متر ارتفاع برخوردار است . قابل ذکر است که این برج در یک حادثه آتش سوزی طبقات بالا خود را از دست داده و همین مساله ساخت و افتتاح آن را به تعویق انداخته است . با این حال این ساختمان توانست رتبه ششم سال 2015 را از آن خود سازد .

برج اوکو (OKO Tower)

برج اوکو به عنوان دومین آسمان خراش بزرگ مسکو که در سال 2015 افتتاح خواهد شد ، معرفی شده و در بلندترین برج ها جهان در این سال عنوان هفتم را کسب کرده است . این برج یک هزار و 155 فوت برابر با 352 متر ارتفاع دارد . برج اوکو توسط همان تیم معماری که ساختمان های مرکز تجارت یک جهان (One World Trade Center) و برج خلیفه دبی را ساخته اند، طراحی شده است .  

برج شماره دو انجمن 66   (Forum 66 Tower 2)

این برج یک مجتمع چند ساختمانی در شینیانگ (Shenyang) چین است که از مراکز خرید ، هتل ها ، فضای های اداری و واحدهای مسکونی برخوردار بوده و دارای یک ایستگاه مترو نیز هست . این ساختمان با ارتفاع هزار و 150 فوت برابر با 351 متر توانسته رتبه هشتم بلندترین آسمان خراش های دنیا را به دست آورد .

دفتر مرکزی شرکت ملی نفت ابوظبی در امارات متحده عربی (ADNOC Headquarters)

دفتر مرکزی جدید شرکت ملی نفت ابوظبی در امارات متحده عربی با یک هزار و 122 فوت برابر با 342 متر ارتفاع و 76 طبقه با ساختاری مستطیل شکل ، منحصر به فرد و با شکوه به نظر می رسد که ربته نهم این لیست را از آن خود کرده است .

برج احمد عبدالرحیم العطار (Ahmed Abdul Rahim Al Attar Tower)

برج احمد عبدالرحیم العطار نیز در امارات متحده عربی قرار گرفته است و کمی بیش از 342 متر ارتفاع دارد . این برج پس از دفتر مرکزی شرکت ملی نفت ابوظبی عنوان بلندترین های امارات را در دست داشته و ربته دهم بلندترین برج های سال 2015 را نیز کسب کرده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا