ساخت نخستین سازه معماری در دبی با چاپگر سه بعدی

محمد القرقاوی وزیر امور کابینه و رئیس کمیته ملی نوآوری امارات متحده عربی ، برای نخستین بار عملکرد معماری با چاپگر سه بعدی را در جهان به نمایش گذاشته است .

محمد القرقاوی در گزارشی اعلام کرد : این عمل (ساخت نخستین ساختمان با چاپگر سه بعدی)، موقعیت امارات متحده عربی را به عنوان مرکز فن آوری جهانی در طراحی و ساخت و ساز معماری  تصدیق خواهد کرد .

قابل ذکر است که این ساختمان در حدود دو هزار فوت مربع (برابر با 185.8 متر مربع) مساحت داشته که اجزای آن از طریق چاپگر سه بعدی با 6 متر بلندا به صورت لایه لایه چاپ شده و سپس در شهر دبی بر روی یکدیگر نصب شده اند .  

وزیر امور کابینه و رئیس کمیته ملی نوآوری کشور امارات متحده عربی در بیانیه ای متذکر شد که ؛ ما مشتاق هستیم تا از آخرین فن آوری های روز دنیا برای ساده و راحت کردن زندگی مردم استفاده کنیم و چرا که از این طریق خدمت به مردم این کشور بهتر انجام خواهد شد . این پروژه بخشی از استراتژی نوآوری های کلی ما برای ایجاد طرح های جدید و راه حل های نو در آموزش، بهداشت و درمان و توسعه مناطق شهری است .

لازم به تذکر است که همه وسایل و مبلمان داخلی و اجزای ساختاری در طراحی داخلی این ساختمان نیز توسط چاپگر سه بعدی ساخته شده است . علاوه بر آن کارشناسان تخمین زده اند که مدت زمان ساخت ساختمان با استفاده از چاپگر سه بعدی بین 50 تا 70 درصد کاهش پیدا می کند . از دیگر فواید استفاده از چاپگر سه بعدی در ساخت ساختمان می توان به کاهش 50 تا 80 درصدی هزینه های نیروی کار (کارگر) و کاهش 30 تا 60 درصدی تولید زباله های ساختمانی اشاره کرد .

در خاتمه باید یادآور شد که این پروژه نخستین ابتکار عمل موزه آینده (Museum of the Future) بوده که در آغاز سال جاری توسط معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (Sheikh Mohammed Bin Rashid Al-Maktoum) راه اندازی شده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا