گزارش تصویری از خانه های مکعبی هلند

سینا پرس : یکی از شگفت انگیز ترین و غیر عادی ترین معماری های دنیا در کشور هلند قرار دارد . در حقیقت معماری بخشی از خانه های یک خیابان در شهر رتردام این کشور شبیه به معماری رایج در هیج کجای دنیا نیست . در این بخش از شهر رتردام ، خانه ها با اشکال هندسی مکعبی و به صورت معلق ساخته شده اند که این موضوع موجب متمایز شدن این معماری و کسب شهرتی همه گیر برای آن شده است .

بر اساس انتخاب بسیاری از نشریات و مراکزی که به بررسی شواهد و نمونه های غیر عادی پرداخته و برترین های دنیا را انتخاب می کنند ، این خانه های مکعبی در رتبه نخست عجیب ترین معماری های جهان قرار دارد .

طراحی بناهای خانه های مکعبی از دهه 1970 میلادی الهام گرفته شده است به طوری که گونه ای از آن خانه های مکعبی متشکل از سه خانه در سال 1974 میلادی و دیگری در سال 1977 میلادی متشکل از هجده خانه در منطقه هلموند ساخته شده بود. 

معمار ساختمان خانه های مکعبی شخصی به نام  پیت بلوم بوده است که طرح این خانه ها را در سال 1977 میلادی کشیده بود . در طرح اصلی، این خانه ها از 55 خانه تشکیل می شده که البته این پروژه هیچ گاه کامل نشده و  تنها 39 خانه آن ساخته شده است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا