همسایگان دور و نزدیک منتظر گسترش بازار دارو و تجهیزات پزشکی ایران به خارج از مرزها هستند

به گزارش ایرنا، حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح خط تولید اشک مصنوعی یکبار مصرف گفت: متاسفانه در حوزه صادرات دارو خیلی کاربلد نیستیم و شرکت های داخلی رقابت نامناسبی را در این عرصه دارند که امیدواریم با کمک پیشکسوتان و صاحب نظران هم دارو و هم تجهیزات پزشکی ایرانی را به خارج از مرزها ببریم .

وی ادامه داد: در حال حاضر صادارت محدودی به کشورهای همسایه و برخی کشورهای دور مانند آفریقای جنوبی و روسیه داریم که کافی نیست که باید گسترش پیدا کند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: اگر هدف گسترش صادرات دارو، تجهیزات پزشکی محقق شود این اقلام با کیفیت بالاتری در اختیار مردم کشور خودمان هم قرار می گیرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: بهترین راه رسیدن به این هدف بازسازی و نوسازی صنایع دارویی کشور است ما باید دورتر را نگاه کنیم به جای اینکه فقط در داخل رقابت کنیم .

وزیر بهداشت گفت: دو سال پیش که وارد کار شدیم با همکاران مشکلات ناشی از تحریم را بررسی می کردیم دوستان پیش بینی می کرند که به خاطر این مشکلات 6 ماهه تولیدات کشور متوقف می شود.

اما امروز شاهد هستیم که در همین شرایط تحریم شرکت های مثل سینا دارو توانستند اشک مصنوعی یکبار مصرف را که یک محصول جدید است وارد بازار کنند واین نشان می دهد خداوند مردم را به حال خودشان رها نمی کند.

وی با بیان اینکه وعده خدا نزدیک است و ما تلاش می کنیم مشکلات هر چه زودتر برطرف شود ابراز امیدواری کرد: دکتر ظریف هم موفق شوند تا فرصت های جدیدی برای تولید کنندگان و صنعت گران فراهم شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: اگر محصولات ایران در خارج از مرزها عرضه شود قطعا به رشد صنعت دارویی و ارتقای کیفیت داروهای داخلی هم می رسیم .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا