ارتباط زبانی و فرهنگی با کمک اپلیکیشن های هوشمند

شهروندان اتحادیه اروپا با توجه به آزادی انتخابی که دارند ، می توانند در هر بخش از اروپا که بخواهند کار کرده و در هر منطقه ای که بخواهند زندگی کنند . با این حال هنوز مشکللاتی همچون زبان ، قانون و مقررات متفاوت کشورها برای انجام این خواسته ها به صورت مانع عمل می کنند .

افرادی که برای زندگی به کشور دیگری می روند با چالش های بسیاری روبه رو می شوند به ویژه اگر با زبان آن کشور آشنا نباشند . اگر شما چنین انتخابی کنید ، از خودتان می پرسید : ” چگونه باید اقامتم را ثبت کنم ؟ چگونه باید آپارتمان اجاره کنم ؟ یا چگونه حساب بانکی باز کنم ؟ “

محققان یک شرکت در شهر کلن آلمان با طراحی اپلیکیشنی برای تلفن های همراه هوشمند ، راه حلی برای این مشکلات به دست آورده اند. این اپلیکیشن جین جر (JinGER) به معنای (Jobs-in-Germany) کار در آلمان نام دارد . برنامه جین جر ، نرم افزاری کاربردی برای تلفن های همراه هوشمند افرادی است که برای کار ، زندگی یا تحصیل به کشور آلمان سفر می کنند .

قابل توجه است که این اپلیکیشن از بخش های مختلفی برای دریافت اطلاعات لازم در رابطه با کار ، جابه جایی یا اقامت تشکیل شده است و هر کدام از این بخش ها را می توان با کمک نمادهای تصویری مجزا تشخیص داده و با انتخاب آن وارد اطلاعات لازم آن بخش شد .

سونالی کورای (Sonali Cooray) مدیر بازاریابی اپلیکیشن جین جر در این رابطه می گوید : ” برنامه جین جر فقط برای افرادی که می خواهند در آلمان کار کنند ، مفید نیست بلکه دانشجویانی که از کشورهای دیگر برای تحصیل به اینجا می آیند نیز می توانند از این نرم افزار استفاده کنند . من شخصا در دانشگاه این وضعیت را از نزدیک دیده ام . دانشجویان زیادی وجود داشتند که از کشورهای دیگر آمده بودند و نیازمند اطلاعاتی بودند که از آن طریق مشکلاتشان را حل کرده و به سوالاتشان پاسخ داده شود . آنها می توانند با این برنامه راه درست را پیدا کرده و به آسانی جزئی از اجتماع آلمان شوند .

آندریا مونتینو (Andreea Munteanu) مدیر این پروژه در رابطه با ویژگی های نرم افزار فوق ؛ چنین توضیح می دهد : ” برنامه جین جر به من کمک کرد تا آداب و رسوم آلمانی ها و جشن های سنتی آنها و همین طور رفتارهای خاص اجتماعی اشان را ، به ویژه در محیط کار بهتر بشناسم . این اطلاعات بدون جین جر به آسانی به دست نمی آید . “

قابل ذکر است که نمونه آزمایشی این نرم افزار از پایان ماه آوریل (اردیبهشت ماه) سال جاری در چارچوب سیستم عامل اندروید وارد بازار شده است . در این برنامه امکان انتخاب زبان های آلمانی ، اسپانیایی ، رومانیایی یا انگلیسی وجود دارد . جالب است که با لینک های این نرم افزار می توانید به وبگاه هایی بروید که به کارتان مرتبط باشد . این نرم افزار از تمام قوانین مربوط به ثبت اقامت ، قوانین کار و غیره برخوردار است و به عنوان فرهنگ لغات خاص عمل کرده چرا که در هر بخش به توضیح واژه اصلی می پردازد .

آلبرتو رویز (Alberto Ruiz) از دیگر مدیران این پروژه می گوید : ” بازخورد و استقبال از این نرم افزار بسیار خوب بوده است چرا که اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربر قرار می دهد. اطلاعاتی که مؤسسات و کاربران به آن ها نیازمند هستند . “

سازندگان برنامه جین جر امیدوار هستند تا بتواند نمونه ای از این برنامه را برای دیگر کشورهای اتحادیه اروپا طراحی کنند و اطلاعات استاندارد و لازم آن کشور را در آن قرار دهند تا هر شهروند اروپایی بتواند با آزادی در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا کار کرده و یا اقامت داشته باشد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا