ادامه آزمایش های علمی ایستگاه بین المللی فضائی

در پی شکست دو ماموریت پی در پی فضائی که با هدف ارسال تجهیزات و لوازم و آذوقه مورد نیاز فضانوردان ایستگاه بین المللی فضائی انجام شده بودند ، شایعاتی مبنی بر بروز بحران در این ایستگاه مطرح شده است . در همین زمینه ولادیمر سولوویف Vladimir Solovyov از مسوولان ارشد سازمان فضائی روسیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد : " آزمایش های علمی و تجربی ایستگاه بین المللی فضائی بر اساس برنامه از پیش تعیین شده در حال پیگیری بوده و شکست این دو ماموریت هیچ خللی در برنامه های علمی این ایستگاه ایجاد نکرده است . "

وی همچنین در گفتگو با شبکه تلوزیونی Rossiya 1 TV channel بر این موضوع تاکید کرد که : " نه ما و نه آمریکائی ها ، زمان ارزشمند خود را در مدار زمین از دست نخواهیم داد . "

در همین زمینه یکی از کارشناسان امور فضائی روسیه نیز اعلام کرد : " ما باید همیشه برنامه های جایگزین داشته باشیم تا در صورت بروز مشکل در دقایق پایانی ، غافلگیر نشویم . "

این اخبار در حالی اعلام می شود که  ولادیمر سولوویف در سخنان خود همچنین اذعان کرد که برنامه های علمی ایستگاه بین المللی فضائی باید تا حدی تنظیم و اصلاح شوند .

گفتنی است طی دو ماه گذشته ، دو ماموریت اعزام راکت های بدون سرنشین  مختلف به منظور انتقال تجهیزات و ادوات مربوط به آزمایش های علمی و همچنین وسایل مورد نیاز فضانوردان به ایستگاه بین المللی فضائی ، با شکست رو به رو شده است . در اردیبهشت ماه سال جاری ، ماموریت اعزام تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضائی که از سوی  آژانس فضائی روسیه و به وسیله فضاپیمای M-27M انجام می شد و قرار بود دو نیم تن تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل کند ، با شکست رو به رو شد . در ادامه و در روز یکشنبه گذشته نیز فضاپیمای ترابری دراگون که به ایالات متحده آمریکا تعلق داشت و طراحی و کاربری آن به عهده شرکت خصوصی اسپیس ایکس SpaceX بود نیز در ماموریت ارسال بیش از دو تن تجهیزات و آذوقه به ایستگاه بین المللی فضائی ، شکست خورد . راکت فالکون 9 که ماموریت انتقال فضاپیمای فوق را به ایستگاه بین المللی فضائی بر عهده داشت ، در حدود دو و نیم دقیقه پس از پرتاب ، منفجر شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا