بهبود اختلالات مزمن روده با نانوذره مهندسی شده

به گزارش ایرنا ازستاد ویژه توسعه فناوری نانو،سلیاک یک ناهنجاری روده ای است که با استفاده از نانوذره طراحی شده توسط این دو شرکت قابل درمان است.

سلکتابیوساینس یکی ازشرکت های زیست فناوری است که اخیرا نانوداروی جدیدی تولید کرده است، این شرکت اعلام کرد که همکاری مشترکی با شرکت سانوفی آغاز کرده است که در قالب این همکاری لیسانس توسعه این نانودارو برای درمان بیماری سلیاک (نوعی بیماری روده) به شرکت سانوفی واگذار می شود.

در بیماران مبتلا به سلیاک، مصرف مواد غذایی حاوی گلوتن موجب تحریک سیستم ایمنی بدن شده که در نهایت دردهای غیرعادی دربیمار ایجاد می شود که درصورت تداوم این مشکل، احتمال بروز سرطان روده در بیمار وجود دارد.

قرار است با همکاری شرکت سانوفی، دارویی تولید شود که عکس العمل سیستم ایمنی بدن و آلرژی مواد غذایی به حداقل برسد، شرکت سانوفی فناوری موسوم به SVPTM را داراست که یک نانوذره مهندسی شده است، این نانوذره می تواند فعالیت های بیش از حد آنتی ژن ویژه ای را در روده تضعیف کند.

کورت استوکلی، از مدیران شرکت سانوفی گفت: سانوفی و سلکتا همکاری مشترکی برای شکستن سدهای موجود در مسیر درمان این بیماری آغاز کرده اند، این حوزه به سرعت در حال گسترش بوده و همکاری هایی این چنینی می تواند منجر به دستاوردهای بزرگی در پزشکی شود.

براساس این توافق نامه همکاری، شرکت سلکتا برای حمایت از فاز تحقیقات، انجام آزمون های پیش بالینی، تسهیل فرآیند فروش و پیگیری مسائل حقوقی این نانودارو مبلغ 300 میلیون دلار دریافت می کند، همچنین بخشی از فروش انجام شده این دارو به شرکت سلکتا تعلق می گیرد.

وارنر کوتریلز، مدیرعامل شرکت سلکتا، گفت: هم سانوفی و هم سلکتا به اهمیت و نیاز موجود در حوزه پزشکی برای بیماری های آلرژیک و مشکلات حاصل از عملکرد بد سیستم ایمنی بدن واقف هستند.

سلیاک یک ناهنجاری مزمن روده بوده که تقریبا یک درصد از مردم اروپا و آمریکا درگیر آن هستند، درد غیرعادی، کاهش وزن و کاهش غیرمعمول پروتئین در خون از عوارض این بیماری است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا