کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

 حشمت الله بسطامی در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، با وجود کاهش سه عددی نسبت به روز گذشته، فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد 121 قرار دارد.

بسطامی به ثابت ماندن میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته اشاره کرد و افزود: آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز در همین مدت از 85 به 75 کاهش یافته است.
وی گفت: ایستگاه های پارک قائم، شهرری و پارک شکوفه در مناطق 18، 20 و 14 به ترتیب با اعداد 163، 161 و 160 آلوده ترین مناطق تهران در 24 ساعت گذشته بودند.بسطامی افزود: ایستگاه های پونک، اقدسیه و گلبرگ در مناطق پنج، یک و هشت نیز به ترتیب با اعداد 78، 83 و 99 مناطق با شرایط سالم جوی شهر تهران در این مدت بودند.
مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا(AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک(سبز)، 51 تا 100 سالم( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم(قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم(بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک(ارغوانی) تعیین شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا