نتایج مطالعه عجیب ترین تدفین باستانی یونان

امروزه در فیلم های تخیلی و ترسناک شاهد ایده غیر واقعی زنده شدن مردگان و بازگشت آن ها به دنیای زنده ها به صورت موجوداتی خونخوار و قاتل هستیم که این موضوع سوژه بسیاری از فیلم های سینمائی و رمان ها بوده است . مطالعات جدید باستان شناسی نشان می دهد که این ایده و تفکر ؛ بسیار قدیمی تر از آن چه تا کنون تصور می شد بوده و شواهد و نشانه های موجود در یک مقبره 2 هزار ساله ، نشان دهنده این مساله است .

به تازگی و در پی انجام پژوهش و کاووش های باستان شناسی توسط سولوسکی ویور Sulosky Weaver از دانشگاه پیتزبورگ University of Pittsburgh مشخص شد که اعتقاد به آنچه امروزه با عنوان زامبی در فیلم های تخیلی مشاهده می شود ، موضوعی جدید نیست و شواهد اعتقاد به این مساله در یک مقبره 2 هزار ساله دیده می شود . بر اساس گزارش کاملی که در این زمینه در وب سایت LiveScience منتشر شد ، سولوسکی ویور دو مقبره ویژه و غیر عادی در منطقه نکروپولیس necropolis یا گورستان شهر اموات  یک سکونت گاه یونانی در یکی از جزایر سیسیل کشف کرده است که دارای ویژگی های خاص تدفینی هستند . در این مقابر اجساد به صورت ویژه ای که نشان دهنده این ایده خرافی است ، قرار گرفته اند . 

مطالعات انجام شده نشان می دهد که در یونان باستان اعتقاد به این موضوع که اجساد برخی مردگان توانائی زنده شدن در قالب موجودی دیگر را داشته و می توانند به دنیا بازگشته و برای دیگر انسان ها خطر ایجاد کنند ، رایج بوده است . به همین دلیل در برخی مواقع ، افراد مظنون به این موضوع با تشریفات خاصی کشته شده و جسد آن ها به صورت ویژه ای دفن می شد . در این نوع از تدفین ها جسد به نوعی در داخل قبر به دام می افتاد و به روش های مختلفی مانند میخکوب کردن آن به زمین یا گذاشتن تخته سنگ های بزرگ روی آن ، از بازگشت وی به دنیای زندگان جلوگیری می شد . این موضوع دقیقا در منطقه پاسو مارینارو  Passo Marinaro و مقابری که توسط این پژوهشگر کشف شده است ، دیده می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا