تشخیص جنیست از روی چهره توسط مغز + فیلم

تا به حال به این فکر کرده اید که اگر نشانه های معمولی و مرسوم دنیای امروزی ما برای تعیین جنسیت در افراد وجود نداشتند و بانوان بدون ذخره ای زیروآلات و یا تغییر در ظاهر پوست و رنگ اجزای صورت خود دیده می شدند، مغز انسان چگونه به شناسایی جنسیت دست می زد؟

دانشگاه مونترال چندی پیش اقدام به انجام یک تحقیق علمی بسیار جالب دست زد که خبر آن در سینا پرس در اخیتار شما قرار گرفت و با کلیک کردن بر روی این لینک می توانید به این خبر دسترسی داشته باشید.

در این گزارش ویدیویی می توانید نحوه انجام این آزمایش با استفاده از ساده ترین موارد ممکن را مشاهده کنید، در این ویدیو شاهد این هستید که چهار چهره کاملا مشابه با یکدیگر با روبرو شدن با فیلترهای مختلف رنگی و سایه های مختلفی که به صورت افراد تابانده می شوند می توانند برای ما توهمی از تغییر جنسیت را به وجود بیاورند.

در این ویدیو می توانید مشاهده کنید که با استفاده از دو سری فیلتر، کاملا ساختار تعریف مغزی ما نسبت به تشخیص جنسیت چهره تغییر خواهد یافت و در پایان خود شما هستید که بر اساس رنگ بندی اجزایی مانند لب و چشمان صورت یاد شده، به صورت ناخودآگاه برای او جنسیتی را در ذهن خود قائل خواهید شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا