گزارش ویدیویی از ساخت باتری خورشیدی با قابلیت ذخیره انرژی

بسیاری از سلول های خورشیدی در سراسر جهان به کار گرفته می شوند ولی تمامی آنها دارای یک مشکل مشابه هستند و باید انرژی به دست آمده را بر روی یک باتری مجزا ذخیره سازی کنند که با توجه به عدم پیشرفت مناسب صنایع تولید باتری نمی توان انتظار داشت که این عمل به صورت بهینه انجام شود.

دانشمندانی در کشور هندوستان با استفاده از دو دیدگاه ویژه دست به ساخت یک باتری جدید زده اند که می تواند آینده ساخت باتری ها را متحول سازد. این دو دیدگاه شامل این موراد هستند: نخست اینکه بارتی ها قابلیت ذخیره سازی محدودی داشته و اگر بتوانند با سلول های خورشیدی تلفیق بشوند، آنگاه خواهند توانست تا در عین مصرف انرژی، آن را از منابع طبیعی مجددا به دست بیاورند. دومین مورد نیز به سمی بودن ساختار باتری های امروزی باز می گردد که به نظر می رسد که هردوی این موارد به سادگی در این اختراع حل شده اند.

در این گزارش ویدیویی می توانید مشاهده کنید که طرح اولیه این باتری خورشیدی چگونه می‌تواند با استفاده از آنودی از جنس نیترات تیتانیوم مایع از سمی بودن باتری جلوگیری کرده و در عین حال نیز برای یک سلول خورشیدی امکان ذخیره انرژی را فراهم سازد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا