برخورداری اختراعات برگزیده استان‌های تهران و البرز از حمایت‌های سطح ۳ بنیاد ملی نخبگان

سیناپرس: سعید سهراب‌پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختراعات استان‌های تهران و البرز گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر مخترعان و محققان کشورمان طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی خود را به معرض نمایش گذاشته و به همین منظور نمایشگاه اختراعات محققان استان‌های البرز و تهران نیز از سوی بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

 

وی افزود: نمایشگاه‌های استانی بنیاد ملی نخبگان در مقاطع مختلف در استان‌ها برگزار می‌شود که در دهه فجر هر ساله استان تهران نمایشگاهی برگزار می‌کرد ولی امسال این نمایشگاه به صورت مشترک بین استان تهران و البرز برگزار شد.

سهراب‌پور ادامه داد: محققان استان‌های تهران و البرز طرح‌ها، اختراعات و پروژه‌های خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش می‌گذارند و داوران بنیاد ملی نخبگان این طرح‌ها را ارزیابی می‌کنند و طرح‌های برگزیده مورد حمایت سطح ۳ بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه برای انتخاب طرح‌های برگزیده میزان سقف در نظر گرفته نشده است، اظهار داشت: هر ساله تقریبا ۱۵ درصد طرح‌ها به عنوان طرح برگزیده انتخاب می شوند که طرح‌های برگزیده از حمایت‌های سطح ۳ بنیاد برخوردار می‌شوند.

سهراب‌پور با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان در حمایت از استعدادهای برتر ۳ سطح را در نظر گرفته است، گفت: طرح‌هایی که در مرحله صادرات هستند سطح یک بنیاد ملی نخبگان محسوب می‌شوند، طرح‌های تجاری‌سازی شده در سطح ۲ قرار می‌گیرند و طرح‌های دیگر در سطح ۳ هستند.

به گفته وی، در حال حاضر دو طرح در سطح یک بنیاد ملی نخبگان مورد حمایت قرار می‌گیرد، ۲۰ تا ۳۰ طرح در سطح ۲ قرار دارند و بقیه طرح‌ها هنوز در سطح ۳ هستند، بنابراین اختراعات برگزیده نمایشگاه استان البرز و تهران نیز در سطح ۳ حمایت بنیاد قرار می‌گیرند.

سهراب‌پور گفت: طرح‌های سطح ۳ می‌توانند از حمایت‌هایی نظیر معافیت سربازی یا جایزه مالی حدود ۵ میلیون تومانی برخوردار شوند و باید در آینده پیشرفت خود را بیشتر کنند تا به سطح یک و دو دست یابند

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا