گزارش تصویری از مسجد تنگو تنگا زاهرا در کشور مالزی

سینا پرس : مسجد تنگو تنگا زاهرا "Tengku Tengah Zaharah Mosque" یکی از آثار معماری منحصر به فرد در دنیای اسلام به شمار آمده و می توان این بنا را از جمله آثار معماری خاص به شمار آورد . این مسجد شناور در تالاب کوالا لبای Lagoon  Kuala Ibai در نزدیکی دهنه رودخانه بزرگی به همین نام قرار گرفته است که تنها چهار کیلومتر از شهر کوالا ترنگانو Kuala Terengganu فاصله دارد . ساخت این مسجد در سال 1993 میلادی آغاز شد و مراحل اجرای ساخت این پروژه  دو سال طول کشیده و در سال 1995 به پایان رسید که به طور رسمی در ماه جولای(تیرماه) 1995 به وسیله مرحوم سلطان محمود المکتفی بالله شاه (سلطان پیشین شهر کوالا ترنگانو) گشایش یافت . سبک معماری این مسجد ترکیبی از معماری مدرن به همراه معماری قدیمی شمال آفریقا است که دارای پی شناور است . در شب هنگام آب پایه های مسجد را فرا می گیرد و درخشش نور لامپ ها و روشنایی های مسجد در آب انعکاس پیدا کرده و زیبایی دوچندانی به مسجد می بخشد .

کف این مسجد سنگفرش شده و در آن برای پوشش و تزئین بدنه از سنگ مرمر، کاشی سرامیک و موزائیک استفاده گردیده است. بدنه بنای مسجد از رنگ سفیدی برخوردار است که روحانیت آن را به نمایش می گذارد . این مسجد  توانایی پذیرش 2 هزار زائر و نمازگزار را دارد .

بازدید از این مسجد برای گردشگران در زمان های برگزاری نماز به ویژه جمعه ها امکان پذیر نخواهد بود. باید گفته شود که بهترین زمان بازدید از این مسجد شب هنگام و پس از برگزاری نماز عشا  است که آب پایه های مسجد را فرا گرفته و بازتاب تصویر مسجد به همراه درخشش نور آن در آب دیده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا