ساخت خودروی پرسرعت با چاپگر سه بعدی

شتاب این خودرو بسیار بالاست و در عرض دو ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می رسد.

همچنین خودروی «Blade» به میزان قابل توجهی از آلودگی هوا می‌کاهد و مواد به کار رفته در آن استحکام و قابلیت های خوبی برخوردارند.

کوین سینگر، موسس و بنیانگذار «Divergent Microfactories» اظهار امیدواری کرده که ساخت این خودرو زمینه را برای تولید گسترده تر اتومبیل های پاک و سبز فراهم کند. هر چند تا تولید انبوه این خودرو هنوز راه طولانی در پیش است.

بخش اعظم مواد مورد استفاده در تولید این خودرو از جنس آلومینیوم و فیبرهای کربنی هستند. از فیبرکربنی در تولید شاسی خودرو و از آلومینیوم برای تولید بدنه و چارچوب آن استفاده شده است.

برای چاپ سه بعدی این خودرو با استفاده از چاپگرهای مربوطه به تنها چند دقیقه زمان نیاز است و وزن شاسی خودروی مذکور هم 90 درصد کمتر از خودروهای مشابه است که به شیوه سنتی تولید می شوند. در مقابل خودروی «Blade» مستحکم تر بوده و از دوام بیشتری هم برخوردار است. مصرف سوخت این خودرو هم در مقایسه با نمونه های مشابه کمتر است.

اولین خودروی ساخته شده با چاپگرهای سه بعدی در جهان از موتوری دوگانه سوز با قدرت 700 اسب بخار بهره می گیرد لذا می توان از بنزین یا گاز طبیعی برای به حرکت درآوردن آن استفاده کرد. وزن Blade هم حدود 635 کیلوگرم است.(فارس)

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا