رکورد سرعت خودروهای برقی شکسته شد

سیناپرس: دانشجویان دانشگاه هنر و علوم کاربردی زوریخ خودروی برقی طراحی و ساخته اند که به ادعای آنها صفر تا 100 را تنها در یک ثانیه و 785 هزارم ثانیه و آن هم در کمتر از 30 متر طی می کند.

این خودروی برقی Grimsel نام دارد و به گفته دانشجویان دانشگاه هنر و علوم کاربردی زوریخ توانسته رکورد قبلی را با اختلاف ناچیزی بهبود بخشد. رکورد قبلی با دو ثانیه و 134 هزارم ثانیه توسط محققان دانشگاه دلف در سال 2013 به ثبت رسیده بود.
این رکوردشکنی که در یک مرکز نظامی واقع در "دابندرف" زوریخ سوییس صورت گرفت همچنان منتظر تایید رسمی از سوی کتاب رکوردهای جهانی گینس است.
حقیقت قابل توجه این است که این برنامه دیدنی توسط دانشجویانی ارایه شده است که بخشی از تیم Formula Student آکادمی باشگاه ماشین آلات اسپرت موتوری زوریخ محسوب می شوند.
این خودرو که از فیبر کربنی ساخته شده و تنها 168 کیلوگرم وزن دارد، 200 اسب بخار قدرت داشته و جالب اینکه در کمتر از 12 ماه و توسط تیمی متشکل از 30 دانشجو طراحی و ساخته شده است.
محصول خلاقانه این دانشجویان که به جعبه دنده تلفیقی چرخشی مجهز است از چهار موتور برقی در چهار چرخش بهره می برد که هر یک 50 اسب بخار قدرت دارند.
این خودرو تاکنون دو عنوان قهرمانی در اتریش و اسپانیا به دست آورده است.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا