گزارش تصویری از حوادث ویژه هواشناسی

اداره ملی هواشناسی و اقیانوسی امریکا (National Oceanic and Atmospheric Administration) با تمرکز بر موضوع آب و هوا و رویدادهای هواشناسی ، اقدام به برگزاری مسابقه عکسبرداری ویژه ای کرده  و تعدادی از عکس های گرفته شده در فاصله زمانی  اول ژانویه سال 2014 (برابر با دهم دی ماه سال 1392) تا 31 مارس سال 2015 (مطابق با یازدهم فروردین ماه 1394) را به عنوان برترین عکس ها انتخاب نمود .

موضوع کلی آب و هوا ، می تواند رنگین کمان ، غروب آفتاب، رعد و برق ، طوفان و گردباد را در بر بگیرد . تماشای این تصاویر فقط ایجاد احساس و لذت نخواهد کرد بلکه این رویدادهای مختلف هوا شناسی الهام بخش ما برای تغییر دید به جهان هستی است .

داگلاس هایدربند (Douglas Hilderbrand ) از  اداره ملی هواشناسی و اقیانوسی امریکا به عنوان داور این مسابقه در رابطه با قضاوت عکس های شرکت داده شده می گوید : " انتخاب برندگان بسیار مشکل بود چرا که موضوع های بسیار خوبی در عکس ها مورد توجه قرار گرفته بودند . "

قابل ذکر است که این دوازده تصویر انتخاب شده و برنده در آغاز ماه جولای (برابر با دهم تیرماه) سال جاری در نمایشگاه اداره ملی هواشناسی و اقیانوسی امریکا واقع در دانشگاه اداره ملی هواشناسی و اقیانوسی در سیلور اسپرینگ (Silver Spring) به نمایش گذاشته خواهد شد .

تصویر شماره 1-  رتبه اول این مسابقه در رده علم در عمل (Science in Action) به عکس گرفته شده توسط مایک زورگر (Mike Zorger) که " تلسکوپ گرین بنک " (Green Bank Telescope) واقع در Falls Church در غرب ویرجینای (Virginia ) امریکا  را به تصویر کشیده ، اهدا شده است.

تصویر شماره 2-  رتبه دوم رده علم در عمل به عکاس "شفق قطبی" ، کریستوفر مورس (Christopher Morse)، فیربنکس (Fairbanks)، آلاسکا داده شده است.

تصویر شماره 3- عکس " رصد خانه تحقیقات جوی " گرفته شده توسط جوزف فیلیپس (Joseph Phillips)، بولدر (Boulder)، کلرادو توانست رتبه سوم این رده مسابقه مذکور را از آن خود کند.

تصویر شماره 4- جوزف فیلیپس (Joseph Phillips) از بولدر (Boulder)، کلرادو توانست با ارائه عکسی دیگر از "رصد خانه تحقیقات جوی " یک تقدیرنامه جشنواره را نیز کسب کند.

تصویر شماره 5- در رده تغییر فصل ، آب و آب و هوا (Weather, Water & Climate) ، رتبه اول از آن "اسنو اکسپرس" (Snow Express) گرفته شده توسط کنراد استنفتینیگل (Conrad Stenftenagel) از سنت آنتونی (Saint Anthony) شده است.

تصویر شماره 6-  رتبه دوم این رده به تصویر "قوس پروتون بر بالای دریاچه سوپریور (Lake Superior)" که توسط کن ویلیام (Ken William) از کلیو (Clio) ، میشیگان گرفته شده ، اهدا شد.

تصویر شماره 7- رتبه سوم این رده تقدیم عکس " با صدای بلند" گرفته شده توسط باب لارسون (Bob Larson) از پرسکات (Prescott) آریزونا شد. 

تصویر شماره 8- لوح تقدیر اهدایی به الانا پنرسون (Alana Peterson) از میپل لیک (Maple Lake) ، مینه ‌سوتا  (Minnesota) برای عکس " قطرات باران بر روی یک برگ ".

تصویر شماره 9-  لوح تقدیر دیگری در این رده به عکس " آتش در آسمان پارک کلی Glacier " گرفته شده توسط Sashikanth Chintla از شمال نیوبرانزویک (Brunswick)، نیوجرسی تقدیم شد.

تصویر شماره 10- رتبه اول رده در یک لحظه (In the Moment) به تصویر " کوه های اسموکی " گرفته شده توسط الیجا بوریس (Elijah Burris) از کانتون (Canton) شمال کالورینا اهدا شده است.

تصویر شماره 11- رتبه دوم این رده به عکس " تسخیر بهار : باران یخ زده در تلاش برای توقف بهار "، گرفته شده توسط مایک شلبی (Mike Shelby) از الکریج (Elkridge) ماریلند ارائه شد.

تصویر شماره 12- در این رده رتبه سوم از آن عکس "چرخش ابرها در دریاچه Tahoe " شد که توسط کریستوفر لبوآ (Christopher LeBoa) از سن لئوناردو، کالیفرنیا گرفته شده است.

تصویر شماره 13- در رده حرفه ای ، رتبه اول به عکس " ستاره ها پشت طوفان " ، از براد گودارد (Brad Goddard) از اورین (Orion ) الی نویز (Illinois) تقدیم شد.

تصویر شماره 14- براد گودارد (Brad Goddard) از ترار (Traer) ایالت آیووا (Iowa) با تصویر برداری از " گردبادی که گرد و غبار را به غروب آفتاب متصل کرده " ، برنده رتبه دوم شد این عکاس رتبه سوم این رده را نیز از آن خود کرد.

تصویر شماره 15- تصویر "عبور گردباد از جاده Reinbeck " در ایالت آیووا از براد گودارد

تصویر شماره 16- لوح تقدیری نیز به عکس "مهی در حافظه اقیانوس در یک روز گرم تابستان " گرفته شده توسط رابرت رایا (Robert Raia) از نیوجرسی اهدا شد. 

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا