گزارش ویدئویی از نمایشگاه هوایی پاریس

نمایشگاه هوایی پاریس که از تاریخ 15 تا 21 ماه ژوئن (برابر با 25 تا 31 خرداد ماه)  برگزار شده بود، با بیش از دو هزار غرفه به نمایش آخرین فن آوری های روز در بخش هوانوردی پرداخته است .

قابل توجه است که در این نمایشگاه ، هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادها بیشترین محصولات صنایع هوایی را شامل می شود . در واقع پیشرفتی که در این بخش به وجود آمده امکان عکس برداری هوایی را برای هر کس مهیا ساخته است در حالی که تا چند سال پیش این عمل تنها با کمک هلی کوپتر انجام می شد .

گفتنی است شرکت فرانسوی پروت  (Parrot)در این نمایشگاه به اجرای عملیات آکروباتی هواپیماهای بدون سرنشین همراه با صدای بلند موسیقی الکترونیک پرداخت که باعث جلب توجه بسیاری از بازدیدکنندگان شد . بر اساس اطلاعات منتشر شده ، این شرکت ، اولین شرکتی بوده که هواپیماهای بدون سرنشین را برای استفاده در سراسر جهان به بازار عرضه کرده است .

هنری سیدو (Henri Seydoux) مدیر عامل شرکت پروت ، سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ، در رابطه با عکس برداری هوایی به وسیله پهپادها می گوید : ” هواپیماهای بدون سرنشین به شما اجازه می دهند تا بتوانید عکس های زیبا و فوق العاده را به سادگی بگیرید و با پرواز بر فراز کوه ها و یا برفراز ساختمان ها تصاویر باورنکردنی تهیه کنید . این موضوع ، مهمترین دلیل پیشرفت و ترقی پهپادها است .  “

لازم به ذکر است که شرکت ایرباس نیز در این نمایشگاه حضور داشته و هواپیمای الکتریکی خود با نام ای فن (E-Fan) را به نمایش گذاشته است . سازندگان این هواپیما ادعا می کنند که این نوع هواپیماها دی اکسید کربن تولید نمی کنند و قادر هستند تا با سرعت دویست کیلومتر بر ساعت ، به مدت 90 دقیقه پرواز کنند . قابل ذکر است که هزینه شارژ کامل باتری های این هواپیما دو یورو است . در واقع دو یورو برای هر ساعت پرواز بسیار مقرون به صرفه تر از 30 تا 40 یورو هزینه بنزین در مدت زمان پرواز مشابه با هواپیماهای کلاسیک است .

Didier Esteyne  خلبان پرواز آزمایشی هواپیمای الکترویکی E-Fan در رابطه با تجربه خود از پرواز با این هواپیما می گوید : ” با شروع حضور این گونه هواپیماها ، ما می توانیم از همین سال 2015 و همچنین طی سال های آینده از هواپیماهای کاملاً الکتریکی استفاده کنیم که دی اکسید کربن تولید نکرده و هیچ گونه آلودگی صوتی نیز ندارند  . در واقع این مسایل ، چالش های بزرگ بسیار مهم از نظر محیط زیست به حساب می آیند که باید در طراحی و ساخت هواپیما درنظر گرفته شود . “

لازم به توضیح است که شرکت هواپیماسازی ایرباس در نظر دارد تا سال 2017 یک فروند هواپیمای الکتریکی دو نفره و یک فروند چهار نفره را با هدف تربیت خلبانان هواپیماهای الکتریکی بسازد که به عنوان اولین هواپیماهای الکتریکی مطابق با استاندارهای بین المللی ، شناخته می شود .

ترجمه: احسان محمدحسینی – فاطمه کردی

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا