گزارش ویدیویی از چاپگر سه بعدی با قابلیت چاپ فلز

این چاپگر ویژه با تمامی چاپگرهای سه بعدی موجود در جهان متفاوت است زیرا در خروجی آن به جای استفاده از مواد کامپوزیتی می توان شاهد ساخت یک ساختار فلزی مستحکم بود که این امر می تواند موجب شود تا این دستگاه در آینده ای نه چندان دور برای ساخت سازه های مختلف به کار گرفته شود.

این چاپگر سه بعدی که MX 3D نام دارد می تواند بر اساس طرحی که  توسط کامپیوتر و  از قبل برای آن برنامه ریزی شده است، سازه های فلزی خاصی را تولید کند که دارای اشکالی بسیار ویژه بوده در مجموع انعطاف پذیری این دستگاه را نشان می دهند. برای نمونه می توان با کمک MX 3D، میله های فلزی منحنی را چاپ نمود که در وضعیت عادی برای ساخت آنها نیاز به ایجاد تغییر در ساختار فلز با کمک فشار یا حرارت بالا به عنوان یک ضرورت محسوب می شود.

این ساختار چاپ سه بعدی به مرجله تجاری رسیده و به کمک آن می توان محصولات مختلفی را تولید کرد که هر یک دارای کاربری های متعددی خواهند بود و برای تعریف کاربری این محصول هنوز زمان زیادی باقی مانده است زیرا با استفاده از آن و تلفق امکانات MX 3D با دانش مهندسین می توان انتظار ساخت محصولاتی عجیب و غریب را داشت و به نظر می رسد که MX 3D، فناوری چاپ سه بعدی را یک گام دیگر به پیش برده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا