نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های برتر در چین

نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های برتر در شهر شن ژن در جنوب کشور چین از روز جمعه آغاز به کار کرده و به مدت یک هفته به فعالیت خود ادامه خواهد داد . این شهر از بخش های ایالت گواندونگ Guangdong محسوب می شود . در این نمایشگاه بسیاری از تکنولوژی ها و فناوری های برتر از سراسر دنیا برای نخستین بار به نمایش گذاشته می شوند .

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ، نیل گرشنفلد Neil Gershenfeld مدیر مرکز اتم و ذرات در موسسه تکنولوژی ماساچوست از ایالات متحده آمریکا Center for Bits and Atoms of Massachusetts Institute of Technology of the United States  به عنوان سخنران ویژه مراسم ، توضیحاتی درباره تکنولوژی های برتر ارائه داده و سپس دیل داوتری Dale Dougherty بنیانگذار مجله علمی magazine Make نیز سخنرانی کرد .

در این نمایشگاه تکنولوژی ها و اختراعات و تجهیزات پیشرفته ای که حاصل زحمات تیم های مختلف پژوهشی در سراسر دنیا است ، برای عموم مردم به بازدید گذاشته شد . از مهمترین این تکنولوژی ها می توان به  ربات های اسکلتی پوشیدنی اشاره کرد که توسط یک تیم ژاپنی ارائه شده است و در ان کاربر ربات در داخل آن قرار گرفته و به کنترل ربات بزرگی که به شکل بدن انسان طراحی شده است ، می پردازد . در بخش دیگری از این نمایشگاه ، پژوهشگران با استفاده از الکتریسیته موجود در میوه ها و سبزیجات ، اقدام به ساخت دستگاه موسیقی ویژه ای کرده اند .

یکی دیگر از تکنولوژی های برتر معرفی شده در این نمایشگاه که مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت ، کوله پشتی ویژه ای است که توسط دانشمندی جوان به نام لیانگ یی بینگ Liang Yibing طراحی شده و قادر به تصفیه هوا برای کاربر خود است . از این کوله پشتی می توان در شهرهای شلوغ و مناطق آلوده استفاده کرد .

شرکت یو فاکتوری Ufactory نیز در این نمایشگاه تکنولوژی جدیدی با نام Uarm ارائه کرده است که در آن کاربران می توانند با استفاده از سنسورهای کنترل حرکتی ، به جا به جائی اشیا کوچک بپردازند .

بازدید کنندگان این نمایشگاه همچنین شاهد استفاده هر چه بیشتر از تکنولوژی های جدید مانند پرینتر های سه بعدی هستند . در همین راستا شرکت Exiii اقدام به طراحی یک دست و بازوی مصنوعی هوشمند کرده است که از طریق پرینترهای سه بعدی ساخته شده است .  

لازم به توضیح است که در حاشیه این نمایشگاه ، هواپیماهای بدون سرنشین ، ربات هوشمند نقاش ، نمایشگر سه بعدی اجرام فضائی که توسط نرم افزار AMATERAS Dome Player  طراحی شده  نیز به نمایش گذاشته شده است .

از دیگر تکنولوژی های ویژه حاضر در این نمایشگاه می توان به خودروهای بسیار کم مصرف ، راکت های مورد استفاده در هواشناسی ، ربات های فوتبالیست و ماشین های هوشمند بدون راننده اشاره کرد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا